معاون بنیاد مهدویت قم:

مبلغان مهدوی به ۴۰ مدرسه قم اعزام می‌شوند

معاون کودک و نوجوان بنیاد مهدویت قم با اشاره به تدارک ۱۰ برنامه دانش‌آموزی در مدارس این استان در دهه مهدویت گفت: در این دهه مبلغان و کارشناسان تخصصی مهدوی به ۴۰ مدرسه قم اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام حمید محمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های بنیاد مهدویت استان برای مدارس اظهار داشت: طرح خادم‌یاران دانش‌آموزی در این ایام آغاز می‌شود، و برای نخستین‌بار اجرای این طرح را در بعضی مدارس قم شاهد خواهیم بود.

 وی در تبیین شیوه اجرای طرح فوق خاطرنشان کرد: در این طرح در هر مدرسه چند نفر از دانش‌آموزان را انتخاب، و برای آنان برنامه‌هایی داریم، تا فعالیت‌های مهدوی توسط این دانش‌آموزان در مدارس انجام شود.

 وی ادامه داد: در حد توان دانش‌آموزان، حدود ۳۰ برنامه تعریف شده، تا آنان به‌عنوان خادم حضرت مهدی (عج)، در مدرسه فعالیت‌هایی را انجام دهند.

 محمدی همچنین با یادآوری اینکه در این ایام مبارک، مرحله نخست اهدای کتاب‌های مهدوی کودک و نوجوان به برخی مدارس استان را نیز در دستور داریم بیان داشت: کتابخانه مدارس قم، در مراحل مختلف، از کتاب‌های مهدوی غنی می‌شوند.

 وی یادآور شد: در کتابخانه‌های مدارس استان، تعداد کتاب‌هایی که پیرامون موضوع مهدویت باشد، کافی نیست.

 وی با بیان این نکته که کتاب‌های مهدوی موجود در کتابخانه مدارس، متناسب با سن دانش‌آموزان است اضافه کرد: کتاب ۲۰ پرسش‌وپاسخ کودک و نوجوان دررابطه‌با حضرت مهدی (عج) که از تالیف‌های بنیاد مهدویت است، یکی از این کتاب‌ها به شمار می‌آید.

 وی اظهار کرد: در این کتاب، ۲۰ سؤال دانش‌آموزان در خصوص مهدویت، به زبان تمثیل و به‌گونه‌ای که برای کودکان و نوجوانان قابل‌فهم باشد، پاسخ داده شده است.

 معاون بنیاد مهدویت قم همچنین با اشاره به اینکه اجرای جشن‌های خیابانی تحت نام محله‌های انتظار نیز از برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده است بیان کرد: این ویژه‌برنامه، مختص رهگذران عبوری و مخاطبانی است که فرصت حضور در مکان‌های سربسته را ندارند.

 محمدی در ادامه سخنان خود با ذکر این مطلب که این برنامه در این ایام و در پنج محله شهر قم شروع خواهد شد گفت: سعی خواهیم کرد تا آن را در مناسبت‌های دیگر نیز با رویکرد مهدویت اجرا کنیم.

 وی اجرای برخی مسابقه‌ها و پویش‌های دانش‌آموزی در دهه مهدویت را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: مهم‌ترین مسابقه‌ای که قرار است اجرا شود، مسابقه‌ای تحت عنوان پای‌کار است که این کلیدواژه از سرود سلام فرمانده گرفته شده است.

 وی در ادامه افزود: تمام مدارس استان نیز در طول دهه مهدویت شاهد برگزاری صبحگاه انتظار خواهند بود.

 

 جلسه ستاد مهدویت قم تشکیل می‌شود

 رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری مهدویت قم نیز تشکیل ستاد مهدویت به‌منظور سامان‌دهی مباحث مهدویت در این شهر مقدس را به‌عنوان یکی از برنامه‌های این دهه مورد اشاره قرارداد و افزود: فرماندار قم و مسئول اجرایی شورای سیاست‌گذاری مهدویت، جلسه این ستاد را با حضور اعضای مردمی، همچنین مسئولانی که عضو هستند، برگزار می‌کند.

 حجت‌الاسلام ناصر شهیدی در ادامه یادآور شد: ستاد مهدویت در قم، از ستاد نیمه شعبان، مستقل است.

 وی همچنین برنامه‌های مردمی بنیاد مهدویت قم را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: طی ۲ سال گذشته، چند قرارگاه خادم‌یاران را ایجاد کرده‌ایم، یکی از این قرارگاه‌ها که قرارگاه مرکزی خادم‌یاران مهدوی است، در کوه خضر نبی (ع) قرار دارد.

 وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ خادم‌یار توسط این قرارگاه جذب شده که در ایام نیمه شعبان از کوه خضر نبی تا مسجد جمکران پیاده‌روی خواهند کرد، و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را نیز به اجرا می‌گذارند.

 رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری مهدویت همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وجود مرکز تخصصی مهدویت در قم و کارشناسان مهدویت در سطح‌های سه و چهارم حوزه علمیه، مراکز آموزشی و فرهنگی هر چقدر درخواست کارشناس داشته باشند، ما آمادگی داریم.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه مهدویت همچنین تعداد ۱۰ کارشناس مهدویت به برخی مراکز حوزوی و دانشگاهی اعزام خواهند شد.

 شهیدی برگزاری یک مسابقه ملی تحت عنوان حدیث خاتم را از برنامه‌های بنیاد مهدویت در ایام نیمه شعبان دانست و گفت: این مسابقه شامل حفظ ۴۰ حدیث مهدوی با اهدای ۴۰ جایزه است که از روز نیمه شعبان به مدت چهل روز برگزار می‌شود.

 مسئول دبیرخانه سیاست‌گذاری مهدویت قم گفت: محتوای برنامه‌های نیمه شعبان سال ۱۴۰۲، بنیاد مهدویت قم، از طریق mahdaviat.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

 وی همچنین افزود: بروشورهای مهدوی موسوم به هفت گام منتظران نیز از همین طریق قابل‌استفاده است.

 شهیدی با بیان اینکه رادیو مهدویت نیز از این سایت برای علاقه‌مندان برنامه پخش خواهد کرد گفت: رونمایی از سایت انگلیسی زبان مهدی موعود هم از دیگر برنامه‌های ایام نیمه شعبان است.

 وی همچنین برپایی آیین احیای نیمه شعبان در مساجد مختلف استان را از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت ذکر کرد و گفت: چند موکب نیز در بلوار پیامبر اعظم (ص) برپا خواهد بود که موکب اصلی در عمود ۲۳ است.

 وی تأکید کرد: اگر تمام موکب‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم، از بنیاد و دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری مهدویت، تقاضای کارشناس و محتوی داشته باشند، پشتیبانی می‌کنیم.

 شهیدی همچنین بیان داشت: بسیاری از کارشناسان بنیاد مهدویت را بانوانی تشکیل می‌دهند که در زمینه‌های گوناگون و در سنین مختلف فعالیت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه مجموعه‌های پوستر نمایشگاهی نیز از برنامه‌های فرهنگی این بنیاد در این ایام فرخنده است اظهار کرد: درصورتی‌که موکب‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و بقاع متبرکه تقاضایی برای فضاسازی داشته باشند، امکانات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47647
اخبار مرتبط

نظرات شما