رئیس شورای شهر قم:

با تصویب دانشگاه اصفهان، سقائیان نژاد می‌تواند تا ۱۴۰۴ شهردار باشد

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در صورت تصویب حکم جدید از سوی هیئت‌امنای دانشگاه اصفهان، سید مرتضی سقائیان نژاد می‌تواند تا سال ۱۴۰۴ نیز سکان‌دار شهرداری قم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محسن محرری روز دوشنبه در حاشیه صد و هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ایراداتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به تمدید حکم شهردار قم وارد کرده‌اند، بیان کرد: از نظر ما تا چهارمین ماه سال ۱۴۰۳ حکم شهرداری سقائیان نژاد هیچ مشکل قانونی ندارد.

 وی تصریح کرد: شهردار قم عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است و بر اساس قوانین موجود، پس از بازنشستگی طی سه نوبت یعنی سه سال متوالی با تصویب هیئت‌امنای دانشگاه مطبوع، امکان تمدید بازنشستگی وی وجود دارد.

 محرری تأکید کرد: بنابراین این، با تصویب هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، حکم شهرداری سید مرتضی سقائیان نژاد به‌صورت قانونی روند خود را طی کرد.

 وی تأکید کرد: این تصویب در ۲ نوبت یک‌ساله انجام شده است؛ یعنی برای سال دوم نیز روند قانونی به‌صورت کامل انجام صورت پذیرفت.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: تصویب هیئت‌امنای دانشگاه مذکور، بر اساس عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه و اشتغال به تدریس وی انجام‌گرفته است.

 وی پانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ را زمان آغاز بازنشستگی سقائیان نژاد اعلام کرد و گفت: بااین‌وجود بر اساس قانون و تصویب هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، وی می‌تواند تا پایان ترم تحصیلی سال آینده در سمت خود باقی بماند.

 حکم مأموریت سقائیان نژاد برای سال دوم، تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ صادر شده است

 رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: براین‌اساس، دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه مصوبه هیئت‌امنا، حکم مأموریت سقائیان نژاد را برای سال دوم، تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ صادر کرده است.

 محرری با اشاره به اینکه حکم جدید تمدید ابقای شهردار قم در دست اقدام است، گفت: در صورت تصویب این حکم برای سال سوم، شهردار قم یک سال دیگر نیز می‌تواند در سمت خود باقی بماند.

 وی با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر قم معتقدند که ادامه مأموریت شهردار قم تا پایان سال دارای اشکال قانونی است، گفت: ما نیز در پاسخ بیان کردیم که حکم مأموریت را تا زمانی که نقض نشده است نمی‌توانیم کاری برای آن انجام دهیم.

 وی تأکید کرد: اگر ایرادی هست باید به‌حکم دانشگاه وارد شود تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

 وی در خصوص ایراد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به نامه محرمانه‌ای که دراین‌خصوص به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: من نامه‌ای به وزارت کشور زدم که اختلالی در روند قانونی شهرداری قم به وجود نیاید و در روند اجرایی سال سوم تمدید بازنشستگی شهردار قم، تسریع شود.

 وی یادآور شد: در آستانه انتخابات هستیم و شهر نیاز به آرامش دارد و نباید حواشی و ناآرامی ایجاد شود و این از مهم‌ترین عوامل محرمانه ماندن این نامه است.

 وی با تأکید بر حقوق قانونی اعضای شورای شهر، افزود: تمام تلاش ما این است که تمام کارها در چارچوب قانون انجام گیرد و تابع محض قانون هستیم و هر کجا ایرادی بود ما پاسخگو هستیم.

بشخصه مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر هستم

 وی با اشاره به اینکه بشخصه، مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر است، گفت: شورای شهر قم تابع محض قانون است و مأموریت شهردار قم از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیرماه ۱۴۰۳ معتبر است و اعتبار قانونی این مأموریت محرز است.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برخی از دوستان احساس تکلیف کرده‌اند و مسئله بازنشستگی آقای شهردار را از مراجع مختلف حتی اداره کل بازرسی استان اصفهان پیگیری کرده‌اند، گفت: در اداره کل بازرسی اصفهان نیز این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است.

 این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد طی پرسش و پاسخی از مسئول امور اداری دانشگاه صنعتی اصفهان (آقای شیرانی) جویای این امر شده‌اند، گفت: از این مسئول پرسیده شده است که چطور کسی که بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شود، می‌تواند تا تیرماه به کار خود ادامه دهد؟

 وی پاسخ این مسئول دانشگاه اصفهان به این افراد را ارائه ماده و تبصره‌های قانونی برای ادامه کار اساتید تا پایان‌ترم عنوان کرد.

 وی ادامه داد: مطابق قانون، اعضای هیئت‌علمی هر زمانی که در اواسط یک‌ترم بازنشسته شود تا پایان‌ترم می‌توانند ادامه خدمت دهند و به همین خاطر حکم شهردار قم در ماه چهارم صادرشده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47675
اخبار مرتبط

نظرات شما