مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم:

واحدهای تولیدی قم ۱۲ هزار نفر کمبود نیروی کار دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به ظرفیت‌های خالی اشتغال، گفت: هم اینک واحدهای تولیدی و صنعتی این استان با کمبود ۱۲ هزار کارگر روبه‌رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید وزیری راد عنوان کرد: واحدهای تولیدی این استان برای افرادی که متقاضی اشتغال باشند، زمینه شغل ثابت و پایدار را فراهم کرده است.

 وی عنوان کرد: همچنین در سامانه جستجوی کار استان قم، نیز افزون بر ۳۰ هزار نفر تقاضای ارتقای شغلی خود را ثبت کرده‌اند.

 وی با تأکید بر اینکه بخشی از بیکاری موجود در قم از نوع " بیکاری ارادی" است، گفت: برای بسیاری از جوانان فاقد شغل در این استان زمینه لازم برای اشتغال وجود دارد و این افراد با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سایر مراکز رسمی به واحدهای تولیدی معرفی خواهند شد.

 وزیری راد خاطرنشان کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان قم، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیازهای روز و آینده جامعه به کارورزان ارائه می‌شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: تعاونی‌های موفق و امتحان پس داده قم در این طرح مشارکت فعال دارند.

 وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از متقاضیان معرفی شده به تعاونی‌های قم به‌خاطر عدم واریز آورده یا تأخیر در واریز آن از پروژه اخراج نشده‌اند، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با خرید انبوه تجهیزات و مصالح موردنیاز در مسیر کاهش هزینه‌های تمام شده واحدهای مسکونی حرکت می‌کند.

 وزیری راد عنوان کرد: هم اینک استان قم در طرح نهضت ملی مسکن از نظر سرعت در تأمین زمین و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بین ۲ استان برتر کشور قرار گرفته است.

 بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به همین منظور اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تأمین نیروی انسانی موردنیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48613
اخبار مرتبط

نظرات شما