مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان قم خبر داد:

توزیع ماهانه ۱۰ هزار بسته معیشتی در قم

مسئول بسیج کارگران استان با اشاره به اینکه بسیجیان کارگر در یک سال گذشته به‌صورت جهادی ۲۰ پروژه ساختمانی محرومان را ساخته و تعمیر کرده است، گفت: کارخانه‌های دارای پایگاه بسیج مقاومت، ماهانه ۱۰ هزار بسته بین کارگران توزیع می‌کنند.

رضا اکبری ضمن تبریک روز کارگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان بسیج کارگری این است که در بحث کار و تولید مشکلات کارفرمایان و  کارگران را برطرف کند تا در این جنگ اقتصادی بتوانند پیروز و موفق باشند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان قم ادامه داد: باتوجه‌به مأموریت‌هایی که برای سازمان بسیج کارگری تعریف شده است فعالیت‌های زیادی در طول یک سال گذشته انجام شده است از جمله برگزاری اردوهای جهادی توسط کارگران عضو بسیج جامعه کارگری استان قم است. 

وی اضافه کرد: اردوهای جهادی بسیج کارگری و کارخانجات بسیار خاص است و برخی از آنها در داخل کارخانه‌ها انجام می‌شود؛ یعنی جامعه بسیج کارگری استان قم در برخی از کارخانه‌ها شیفت ایثار برگزار می‌کنند به این صورت که بسیجیان به کارفرمایان و کارخانه‌هایی که دچار مشکل هستند  نمی‌توانند از پس هزینه‌ها بر بیایند ساعت‌هایی را به‌صورت رایگان برایشان کار می‌کنند تا کارخانه بتواند رشد تولید داشته باشد و از تعطیلی آن جلوگیری شود.

اکبری تصریح کرد: طرح شیفت ایثار به‌صورت الگو در قم انجام شده است و خوشبختانه موفقیت‌های زیادی نیز کسب شده است، کارخانه‌ای بود که مشکلات مالی داشت و در حال ورشکستگی بود به همین علت کارگران در پایان سال ۱۴۰۱ عیدی‌های خود را دریافت نکردند و به‌عنوان هدیه به کارخانه تقدیم کردند و در نهایت با تعامل همین کارگران کارخانه از ورشکستگی و تعطیلی نجات پیدا کرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان قم عنوان داشت: همچنین برگزاری اردوهای جهادی کمک به محرومین قشر کارگر از طریق کارخانه‌ها و برخی از خیرین در دستور کار قرار دارد همچنین یک گروه جهادی در قالب کارگران ساختمانی از تخصص‌های مختلف تشکیل شدند و در دو الی چند روز در هر ماه به‌صورت رایگان به ساخت منازل محرومان کمک می‌کنند که این گروه سال گذشته در ۲۰ پروژه ساختمانی در بحث تعمیر، ساخت و تأمین مواد اولیه مشارکت داشتند.

وی تأکید کرد: بسیج جامعه کارگری در بحث کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معیشتی نیز به‌صورت گسترده فعال است و کارخانه‌هایی که با بسیج کارگری در ارتباط و دارای پایگاه مقاومت بسیج هستند هر ماه بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی بین کارگران توزیع می‌کنند.

اکبری با اشاره به اینکه ارتقا سطح دانش فنی جامعه کارگری نیز مدنظر بسیج کارگری استان قم است، گفت: در این زمینه تعاملاتی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم داریم  ارتباطی بین برخی از کارخانه‌ها و فنی حرفه برقرار کردیم تا آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح دانش فنی و علمی کارگران برگزار شود تا یک کارگر ساده تبدیل به یک کارگر متخصص شده و علاوه بر افزایش دانش باعث افزایش حقوق او نیز خواهد شد و در نهایت باعث رشد تولید کشور خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48560
اخبار مرتبط

نظرات شما