نامه و هدیه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به رئیس رسانه ملی

انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما نوشت: امیدواریم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی مبتنی از جمله قناعت، حیا و صمیمیت در خانواده و دوری از انجام فعل حرام در رسانه ملی و به تبع آن بین مردم رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما ضمن بیان نکاتی نوشت: امیدواریم این تذکرات موثر واقع بشود و به جای تبلیغ فرهنگ غربی، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی مبتنی از جمله قناعت، حیا و صمیمیت در خانواده و دوری از انجام فعل حرام در رسانه ملی و به تبع آن بین مردم اتفاق بفیتد.

در این نامه خطاب به  رئیس سازمان صداوسیما آمده است: 

« ضمن عرض خسته نباشید  خدمت حضرتعالی و سایر زحمت کشان سازمان صداوسیما،لازم دانستیم نکاتی در باب جایگاه این سازمان و عملکرد آن را خدمت شما یادآوری کنیم.

همانطور که خودتان بهتر می دانید کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار دارد، برای مقابله با تحریم هم علاوه بر کارهایی که در سایر حوزه های اقتصادی و بانکی و صنعتی و.... باید انجام بشود در زمینه فرهنگ هم باید اقداماتی صورت بگیرد تا اثرگذاری تحریم را به صفر برساند.

امروزه به لطف انقلاب اسلامی دسترسی به گیرنده های رادیویی و نمایشگرهای خانگی بسیار آسان شده است به طوری که حداقل 70 درصد مردم ما حداقل یکی از این ابزار را در دسترس دارند،پس سازمان تحت مدیریت شما مخاطبین بسیار بالایی دارد البته  با درصد اثرگذاری متفاوت.

در شرایط فعلی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی به دلیل کسری بودجه خود یا تحلیل نادرست مدیران آن، دنباله رو نظام اقتصادی حاکم بر غرب شده است، حیات این نظام اقتصادی وابسته به تولید است و تولید هم وابسته به مصرف است.این نظام اقتصادی روح و جسم انسان را با تکنولوژی تسخیر کرده و شبانه روز برای افزایش عطش مصرف و خرید بی هدف تبلیغ می کند. سازمانی که شما مدیریت آن را بر عهده دارید به طور 24 ساعته عطش خرید بی هدف و مصرف بیشتر را با روش درست و نادرست تبلیغاتی به منازل خانواده های ایرانی پمپاژ می کند.

بنابراین دو اشتباه اساسی در رویکرد شما وجود دارد:

 اولا اینکه به هر دلیلی عطش مردم برای خرید و مصرف بیشتر را با تبلیغات 24 ساعته افزایش می دهید در حالی که منابع کشور در شرایط حساس کنونی محدود است و رواج مصرف بی رویه کاملا اشتباه و خطاست. لذا پیشنهاد می شود فرهنگ قناعت و استفاده معقول و منطقی از منابع را گسترش دهید تا میزان هزینه های سازمان خودتان هم کاهش پیدا کند و فشار روانی تحریم هم در مردم تاثیر بسیار پایین تری داشته باشد.

دوما روش های تبلیغاتی سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه نماینگر سیمای یک نظام اسلامی نیست. مثلا استفاده کالاگونه از زنان و دختران، استفاده از اغراق های عجیب و غریب و گاها موارد ناحق و....این مواردعلاوه  بر تغییر ذائقه مردم باعث بی اعتمادی آنها به رسانه ملی خواهد شد، به طوری که انتظار می رود با این روند اگر از جاذبه های جنسی برای تبلیغ استفاده نشود کالایی به فروش نرسد و یا خدای نکرده با توجه به عطش روزافزون بشر در این نوع فرهنگ که در حال رواج ان هستید، تبلیغات نامناسب و در نهایت مسائل و مشکلات اخلاقی در جامعه گسترش پیداکنند. مصداق بارز تغییر ذائقه مردم و خطرسازبودن این روند را می توانید در انتخاب پرفروش ترین فیلم سینمای ایران یا استفاده از دختران جوان برای قرار گرفتن در مقابل بنرهای تبلیغاتی شهری یا حضور زنان در عموم تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی جستجو کنید.

اگر این فجایع را کنار بگذاریم حضور گسترده سلبریتی ها و بولد کردن آنها در سیمای جمهوری اسلامی برای جذب مخاطب، مصیبتی بزرگ و ابزاری کاملا نادرست است. چرا که علاوه بر غیر شرعی بودن اینکار، تحلیل ها و جهت گیری این افراد در حوزه هایی که تخصص ندارند موجب انحراف و اسیب های جبران ناپذیر در جامعه میشود همانطور که توسط برخی از انها درانتخابات ریاست جمهوری سال 92 اتفاق افتاد.

در این زمینه مطالبه ما بازبینی فوری و تخصصی روند ساخت برنامه توسط این افراد مشهور است،به طوری که اخیرا برنامه ای با عنوان برنده باش در شبکه سه سیما ، بعد از گذشت مدتها از ساخت و پخشش مشخص می شود که جوایزش مشکل شرعی دارد و خیلی راحت مردم را به دین و صداوسیما بدبین می کند، یا برنامه های مربوط به مسابقات ورزشی که بیشتر شبیه شرط بندی هستند و....چطور شما قبل ساخت برنامه ها، آنها را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار نمی دهید؟ چه کسی به جز شما مسئول این کار است؟ چرا به این برنامه ها مجوز پخش داده می شود؟ جواب شما احتمالا کسری بودجه است.

جمع بندی ما از این نوع مدیریت در سازمان صداوسیما در کنار زحمات و کارهای مناسبی که انجام شده نتیجه ضعیفی بدست می دهد به طوری که احساس می شود نه شرایط حساس فعلی انقلاب اسلامی، نه دین و فرهنگ اصیل ملت، نه نیازهای مردم و انقلاب مدنظر حضرتعالی و سایر کارشناسان نیست و متاسفانه فرهنگ وسبک زندگی غربی درحال پررنگ شدن است.

امیدواریم این تذکرات موثر واقع بشود و به جای تبلیغ فرهنگ غربی، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی مبتنی از جمله قناعت، حیا و صمیمیت در خانواده و دوری از انجام فعل حرام در رسانه ملی و به تبع آن بین مردم اتفاق بفیتد تا انشالله اجر انبیا الهی هم نصیب شما بشود.

لازم به ذکر است انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به همراه این نامه به رییس سازمان صداوسیما یک کتاب سواد رسانه ای دوم دبیرستان هم هدیه کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7210
اخبار مرتبط

نظرات شما