دولت برای تعلل در اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تذکر می‌گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق قانون دولت باید تا پایان شهریور قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند گفت: متاسفانه چند سالی است که دولت این کار را انجام نداده و تکلیف کشاورز برای کشت جدید مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدکاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: دولت باید طوری برنامه‌ریزی و مدیریت کند که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پیش از فرا رسیدن فصل پاییز اعلام شود.

وی افزود: محصولات کشاورزی ایران از موارد حساس توزیعی در کشورمان بوده و استراتژیک محسوب می‌شود. لذا کشاورز و تولیدکننده نباید از این محل متضرر شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کشورمان محصولات کشاورزی نظیر گندم، برنج و ... از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس تولیدکننده باید تکلیف کشت سال آینده بداند.

دلخوش گفت: من پیگیری‌های لازم را برای تذکر به دولت خواهم داشت.

وی همچنین گفت: وزارت جهاد کشاورزی طبق قانون می‌بایست تا پایان شهریور هر سال قیمت محصولات کشاورزی را اعلام کند این در حالی است که در چند سال اخیر این وزارتخانه این موضوع را انجام داده و در حقیقت تخلف کرده است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12681
اخبار مرتبط

نظرات شما