رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران تورم سالانه این استان پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» جواد شاکر آرانی افزود: نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم، در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، ۳۹.۱ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد کاهش‌یافته است.

 وی اضافه کرد: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در فروردین‌ماه سال جاری ۳۸.۸ درصد بوده است و قم از نظر این شاخص در جایگاه ۲۰ بین استان‌ها قرار دارد؛ تورم سالانه این استان در فروردین‌ماه پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

 وی گفت: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۲۸.۹ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

 شاکر آرانی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰.۹ درصد بوده است، نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، ۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است.

 وی گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۲.۸ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است، نرخ تورم ماهانه کشور در فروردین‌ماه ۲.۶ درصد بوده است و تورم ماهانه استان قم در فروردین‌ماه، در جایگاه ۱۹ بین استان‌ها قرار دارد.

 وی در توضیح نرخ تورم افزود: نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نبوده؛ بلکه صرفاً به معنای کاهش سرعت رشد و افزایش قیمت‌هاست.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48494
اخبار مرتبط

نظرات شما