راه‌های ساده‌ای برای خلاص شدن از استرس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استرس و اضطراب از تجربیات رایج بیشتر افراد است. در حقیقت ۷۰ درصد افراد بالغ در ایالات متحده می‌گویند که روزانه احساس استرس یا اضطراب می‌کنند.

اگر شما هم از این احساسات رنج می‌برید، در اینجا چند روش ساده برای از بین بردن استرس و اضطراب آورده شده است که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر در کار‌های خود دچار خطا و ایراد اساسی شوید و در نهایت، زندگی شادتری را تجربه کنید.

۱ – ورزش کردن

ورزش یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید برای مقابله با استرس انجام دهید.

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما قرار دادن استرس فیزیکی بر روی بدن از طریق ورزش می‌تواند استرس روحی را از بین ببرد.

هنگامی که به طور منظم ورزش می‌کنید، فواید ورزش قوی‌تر خواهد شد. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، کمتر دچار اضطراب می‌شوند.

چند دلیل در پشت این وجود دارد:

هورمون‌های استرس: ورزش طولانی‌مدت هورمون‌های استرس بدن مانند کورتیزول را کاهش می‌دهد. همچنین به ترشح اندورفین، مواد شیمیایی که باعث بهبود خلق و خوی بهتر شما می‌شوند و به عنوان مسکن طبیعی عمل می‌کنند، کمک می‌کند.

خواب: ورزش همچنین می‌تواند کیفیت خواب شما را که می‌تواند تحت تأثیر استرس و اضطراب قرار گیرد، بهبود بخشد.

اعتماد به نفس: هنگامی که شما به طور منظم ورزش می‌کنید، ممکن است در بدن خود احساس تناسب و در نهایت، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید که به نوبه خود باعث بهبود عملکرد روانی شما می‌شود.

راه‌های ساده‌ای برای خلاص شدن از استرس

سعی کنید یک تمرین ورزشی یا فعالیتی را که از آن لذت می‌برید، مانند پیاده روی، سنگ‌نوردی یا یوگا پیدا کنید.

فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی یا دویدن آهسته که شامل حرکات تکراری گروه‌های بزرگ عضلانی می‌شود، به ویژه می‌تواند استرس را کاهش دهد.

۲ – به فکر مکمل‌ها باشید

چندین مکمل باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شوند. در اینجا برخی از متداول‌ترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مومیایی لیمو: مومیایی لیمو یکی از اعضای خانواده نعناع است که به دلیل اثرات ضد اضطرابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسید‌های چرب امگا ۳: یک مطالعه نشان داد دانشجویان پزشکی که مکمل‌های امگا ۳ دریافت کرده‌اند، ۲۰ درصد کاهش علائم اضطراب را تجربه کرده‌اند.

چای سبز: چای سبز حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول است که فواید سلامتی را فراهم می‌کند. با افزایش سطح سروتونین ممکن است استرس و اضطراب را کاهش دهد.

سنبل‌الطیب: ریشه سنبل‌الطیب به دلیل اثر آرامبخشی که دارد، یک مکمل خوب برای خواب راحت است. این ماده حاوی اسید والرنیک است که گیرنده‌های گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را برای کاهش اضطراب تغییر می‌دهد.

توجه داشته باشید که برخی از مکمل‌ها می‌توانند با دارو‌ها تداخل داشته باشند یا عوارض جانبی داشته باشند، بنابراین اگر بیماری دارید ممکن است بخواهید با پزشک مشورت کنید.

 

۳ – یک شمع روشن کنید

استفاده از اسانس‌ها یا سوزاندن شمع معطر می‌تواند به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک کند.

برخی از رایحه‌ها تسکین دهنده هستند. اسطوخودوس، گل سرخ، وتیور، ترنج، بابونه رومی، نرولی، کندر، چوب صندل، شکوفه نارنجی و شمعدانی، برخی از آرامشبخش‌ترین رایحه‌ها برای شمع هستند.

استفاده از رایحه برای درمان خلق و خوی شما آروماتراپی نامیده می‌شود. چندین مطالعه نشان می‌دهد که رایحه درمانی می‌تواند باعث کاهش اضطراب و بهبود خواب شود.

راه‌های ساده‌ای برای خلاص شدن از استرس

۴ – کافئین دریافتی خود را کاهش دهید

کافئین محرکی است که در قهوه، چای، شکلات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا یافت می‌شود. دوز‌های بالای این ماده محرک می‌تواند اضطراب را افزایش دهد.

افراد، آستانه‌های مختلفی برای میزان تحمل کافئین دارند.

اگر مشاهده کردید که کافئین شما را عصبی یا مضطرب می‌کند، کاهش آن را در نظر بگیرید.

اگرچه بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند در حد متوسط سالم باشد، اما برای همه مناسب نیست. به طور کلی، روزانه پنج فنجان یا کمتر مقدار متوسطی در نظر گرفته می‌شود.

۵ - آن را بنویسید

یکی از راه‌های کنترل استرس، نوشتن مطالب است.

در حالی که ثبت آنچه که شما در مورد آن تحت فشار قرار گرفته‌اید، یک رویکرد است، روش دیگر نوشتن آن چیزی است که شما برای آن سپاسگزار هستید.

قدردانی ممکن است با تمرکز افکار شما درباره موارد مثبت زندگی شما، به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

راه‌های ساده‌ای برای خلاص شدن از استرس

۶ – آدامس بجوید

برای از بین بردن فوق‌العاده آسان و سریع استرس، سعی کنید یک آدامس بجوید.

یک مطالعه نشان داد افرادی که آدامس می‌جوند احساس بهتری در زندگی دارند و استرس کمتری تحمل می‌کنند.

یکی از توضیحات احتمالی این است که آدامس باعث انتشار امواج مغزی مشابه امواج افراد آرام می‌شود. علاوه بر این، آدامس باعث به جریان افتادن خون در مغز شما می‌شود.

همچنین، یک مطالعه نشان داد که فشار روانی با شدت بیشتر جویدن، راحت‌تر از بدن خارج می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23726
اخبار مرتبط

نظرات شما