معاون وزیر تعاون:

نرخ بیکاری در کشور ۲.۶ درصد کاهش یافت

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در دولت سیزدهم برای رفع معضل بیکاری گفت: نرخ بیکاری در ابتدای این دولت، ۹.۶ درصد بود که اکنون با ۲.۶ درصد کاهش به ۷ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم افزود: از ابتدای این دولت تاکنون بیش از ۱۰ هزار کارخانه و شرکت در کشور به عرصه تولید بازگردانده شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد کارخانجات و اقتصاد کشور در اختیار وزارت تعاون قرارداد، این وزارتخانه در موضوع اشتغال، رفع بیکاری و رفع موانع تولید، گام‌های مؤثر و بزرگی را برداشته است.

 معاون وزیر تعاون با یادآوری رشد ۲.۵ درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی و ایجاد ۱۰۳ هزار فرصت شغلی جدید در کشور گفت: تشکیل شورای توسعه تعاونی‌ها، صادرات ۱.۷ میلیارددلاری در حوزه تعاونی‌ها و بهره‌برداری بیش از چهارهزار و ۱۰۰ طرح تعاونی در کشور نیز از جمله اقدام‌های بزرگ انجام شده در دولت سیزدهم است.

 رحمانی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان آغاز شده است گفت: برای جامعه معلولان تحت پوشش بهزیستی نیز، سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که در نیمه دوم سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

 وی ادامه داد: عملیات احداث حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز در حال اجراست.

 وی یادآور شد: از سوی تعاونی‌های مسکن شهر قم، ۱۰ هزار واحد مسکونی ویلایی و آپارتمانی در حال ساخت است.

 رحمانی گفت: سال گذشته حدود ۲۱ هزار فرصت شغلی در قم ایجاد شد و کارخانه‌هایی که در شهرک‌های صنعتی این استان از چرخه تولید خارج شده بودند نیز احیا شدند.

 معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود، قم را یکی از استان‌های پیشتاز در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دانست و گفت: دهک‌هایی که برای این طرح تعریف شده بودند، بیش از ۹۰ درصد استقبال کردند.

 وی همچنین تصریح کرد: با تلاش مسئولان، کارفرمایان و کارگران استان، نرخ بیکاری در قم از ۹.۲ درصد به کمتر از هشت درصد رسید.

 رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد قرارگاه مسکن کارگری در وزارت تعاون بیان کرد: وعده‌ای که رئیس‌جمهور در ابتدای دولت، در راستای ساخت یک میلیون مسکن در سال داده بود، با اجرای طرح‌های مختلف مسکن مانند کارگری، مددجویان و ملی تحقق پیدا کرد.

 وی با یادآوری اینکه قرارگاه‌های جوانی جمعیت و جهاد تبیین نیز در وزارت تعاون ایجاد شده است بیان کرد: دراین‌خصوص کارهای بزرگی را شاهد هستیم و نیروهای مؤمن باید امید را در دل مردم زنده کنند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48534
اخبار مرتبط

نظرات شما