رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

واحدهای بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس مأموریت اصلی این سازمان در تأمین امنیت غذایی مردم و همچنین ضرورت افزایش سطح تولید گوشت مرغ در این استان، واحدهای بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا حاجی رضا بیان داشت: باتوجه‌به نیاز استان به افزایش تولید گوشت مرغ، موضوع احداث واحدهای بزرگ پرورش مرغ گوشتی در یک سال گذشته در اولویت برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.
وی افزود: برای تحقق این هدف، جلسات و مکاتبات مرتبط صورت‌گرفته و طرح‌های فنی و توجیه اقتصادی تهیه و ارائه شده است، همچنین استانداردهای لازم مشخص شده و با تعدادی از سرمایه‌گذاران و متقاضیان جلسات هماهنگی و معرفی برگزار گردید و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به این که استان قم در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری رتبه اول جوجه‌ریزی مرغ گوشتی نسبت به تعهد را در سطح کشور کسب کرد، ادامه داد: با همکاری بهره‌برداران روند افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ در قم طی ماه‌های آینده بر اساس نیاز بازار دنبال خواهد شد.
گفتنی است افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.
بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.
به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، ‌ باغی، ‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48667
اخبار مرتبط

نظرات شما