مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری قم خبر داد:

نهال‌کاری ۴۰۰ هکتار از اراضی مستعد گردوخاک در قم

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری قم گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی مستعد گردوخاک در این استان، توسط منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی، بسیج و آموزش‌وپرورش نهال‌کاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن اروجی افزود: در راستای مقابله با پدیده گردوخاک، اقدامات خوبی از جمله نهال‌کاری در اراضی مستعد گردوغبار در قم انجام شده و همچنین طرح‌های مطالعاتی نیز اجرا شده که امیدبخش است.
وی اضافه کرد: مطالعات زیادی در خصوص مقابله با گردوغبار توسط سازمان محیط‌زیست انجام شده است و بر اساس آن اقدام و عمل مشخص شده برای دستگاه‌های مربوطه تعریف شده که اقدامات در استان قم هم بر اساس آن پیش می‌رود.
وی اضافه کرد: در خصوص جلوگیری از گردوغبار و ریزگردها و حفاظت از محیط‌زیست استان قم فعالیت‌هایی در استان قم انجام شده است از جمله ۴۰۰ هکتار از اراضی که مستعد گردوخاک بودند توسط منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی، بسیج و آموزش‌وپرورش نهال‌کاری شد.
اروجی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ هکتار از اراضی مجاور محور گرمسار، توسط بهره‌بردار جاده گرمسار نهال‌کاری شده است.
وی تصریح کرد: در حدود ۲۲ کیلومتر از اراضی هم برای مقابله با گردوغبار کانال ایجاد شده و اجرای یک طرح مطالعاتی هم در حسین‌آباد میش مست انجام شده که آن هم موفقیت‌آمیز بوده است.
وی افزود: در یک سال گذشته برنامه‌های خوبی برای مقابله با ریزگردها رخ‌داده است که ادامه دارد و اقداماتی که دستگاه‌های مربوطه برای حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌دهند، امیدبخش است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48715
اخبار مرتبط

نظرات شما