استاد حوزه علمیه:

نام ایران در کنار امام رضا( ع) می‌آید

استاد حوزه علمیه گفت: آنچه که امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باعث قدرت و توجه جهان به ایران است به برکت حرکت تاریخی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در سفر به ایران بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر ضمن گرامی داشت دهه کرامت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ما به حکمت خداوند و اسرار عالم علم نداریم ما از آیات قرآن متوجه می‌شویم که در بین ۱۲۴ هزار انبیا خداوند ۲۴ پیامبر را برجسته کرد. 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تاریخ اسلام به سه مرحله تقسیم می‌شود آخرین مرحله قبل از ظهور با امام رضا علیه‌السلام شروع می‌شود و ائمه بعد از امام رضا را ابن الرضا می‌نامند، و بعد از امام رضا دیگر تشکیک در امامیه نداریم در حالی که قبل از امام رضا فرقه‌های امامیه زیادی وجود داشت. 

وی تصریح کرد: با ورود این دو خواهر و برادر یعنی امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به ایران، تاریخ جهان اسلام تغییر کرده امروز متوجه می‌شویم جهان اسلام به دو بخش قبل از سفر امام رضا و خواهر بزرگوارشان به ایران و بعدازاین سفر تقسیم می‌شود.

غفاری‌فر خاطرنشان کرد: وقتی مسیر تاریخ اسلام را از امروز به گذشته برمی‌گردانیم متوجه می‌شویم در عصر آقا امام رضا علیه‌السلام فضا تغییر کرده و مسئله ترویج تشیع مضاعف شده است، در نیشابور شافعیان حاکم بودند و در عهد بنی‌عباس و بعد از حضور امام رضا علیه‌السلام کم‌کم خود مردم مشتاقانه به تشیع روی آوردند. 

وی بیان داشت: بعد از حضور امام رضا علیه‌السلام در ایران و اشتیاق مردم به تشیع اوج گرفت، البته قبل از سفر امام رضا علیه‌السلام به ایران هم شیعیان در ایران ساکن بودند و بزرگان، علما و امامزادگان در ایران زندگی می‌کردند اما بعد از حضور امام رضا علیه‌السلام تشیع سیر صعودی پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در طول این سال‌ها حرم امن امام رضا علیه‌السلام و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها محل توجه بوده است بزرگان و علما توجه ویژه‌ای به حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) داشتند، وجه تسمیه شیخان که در نزدیکی حرم حضرت معصومه وجود دو راوی بزرگ اهل‌بیت علیهم‌السلام است که یکی از راوی امام رضا علیه‌السلام بوده است.

غفاری‌فر بیان داشت: به برکت وجود این خواهر و برادر عزیز اتفاق جدیدی در سیر تاریخ شیعه رخ‌داده است و بزرگان دین در دو شهر قم و مشهد گسترش پیدا کرده است.

وی گفت: ماجرای یار خراسانی در عصر ظهر از برجسته‌ترین آثار عصر ظهور و عصر پیش از ظهور است این ماجرا از اهمیت خراسان که محل حرم امام رضا علیه‌السلام است، این نشان می‌دهد که در منطق خدا امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها موضوعیت دارند و جز ائمه‌ خاص هستند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: با اینکه همه امامان ما به شهادت رسیدند؛ اما تنها در زیارت‌نامه امام حسین (ع) و امام رضا (ع) است که ایشان را به‌عنوان شهید یاد می‌کنیم بعد از زیارت حضرت علی علیه‌السلام و امام حسین مشهورترین زیارتی که منبع دارد زیارت امام رضا و زیارت حضرت معصومه است و در متن زیارت این دو خواهر و برادر تعابیر بسیار والایی وجود دارد.

غفاری‌فر تأکید کرد: امام خمینی رحمت‌الله علیه و مقام معظم رهبری همگی به برکت حضور این دو خواهر و برادر امروز جهان را متوجه تشیع و حقیقت اسلام می‌کنند، ایران بعد از اسلام شکل دیگری پیدا کرد و ایران بعد از انقلاب اسلامی نیز شکل مضاعف دیگری پیدا کرد؛ زیرا  ایران بعد از انقلاب یعنی ایران امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه که تبدیل به ایران شیعه شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ایران همواره نامش در کنار امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌آید به همین خاطر به کشوری تبدیل شدیم که هیچ‌کس باور نمی‌کرد به چنان قدرتی برسد که آمریکا و اسرائیل را تضعیف کند و به‌صورت مستقیم از داخل خاک ایران مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا را مورد هدف قرار دهد همه این‌ها به برکت همان حرکت تاریخی امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و حضورشان در ایران است همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده و یک تاریخ عظیم را رقم می‌زند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48848
اخبار مرتبط

نظرات شما