باید نوع روابط صدا‌وسیما با مجلس به صورت شفاف مشخص شود

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتشار اخبار و گزارشات صدا و سیما در خصوص اتفاقات اخیر نماینده سراوان در گمرک گفت: باید نوع روابط صدا و سیما با مجلس به صورت شفاف مشخص شود و بدانیم که آنها نگاهشان به مجلس چگونه است؟

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) برگزار شد با اشاره به بروز حادثه دلخراش رخ داده در مدرسه دخترانه و جان باختن ۳ تن از دانش‌آموزان در زاهدان گفت: به وزیر آموزش و پرورش در این‌باره تذکر می‌دهم چرا که در بودجه سال ۹۷ نسبت به تأمین امکانات و تجهیزات به خصوص در موضوع سوخت، نمایندگان ملت بودجه مشخصی را تعیین کردند لذا باید موضوع آتش‌سوزی در این مدرسه مشخص شده و مسئولین معرفی و عزل شوند.

وی به حسن روحانی رئیس جمهور به دلیل بروز اتفاقات اخیر در جمعیت هلال احمر و استعفاهای صورت گرفته در آنجا افزود: در این جمعیت بین مدیران ایجاد دو دستگی شده است به طوریکه بخشی از آنها سکوت اختیار کرده و برخی هم استعفا داده‌اند البته در این بین افشاگری‌هایی هم صورت گرفته است که البته شورای عالی هلال در این خصوص تشکیل شده و مسئولیت بررسی این اتفاقات را بر عهده گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این افشاگری‌ها عمدتاً رسیدگی به تخلفات را نشانه نگرفته است ولی به نظر می‌رسد اگر بحث تخلفات باشد بهتر است از طریق مجاری قانونی این اقدام پیگیری شود ضمن اینکه ورود نهادهای قانونی برای تدارکات ساز و کار ویژه به این منظور باید در نظر گرفته شود.

مافی گفت: به نظر می‌رسد سرمایه اجتماعی هلال احمر در این دعوا نادیده انگاشته شده است در حالیکه برای این سرمایه یک قرن تلاش شده است و اعضای کوچک و بزرگ جمعیت هلال احمر در سرما و گرما در این ایام تلاش‌های گسترده‌ای را کرده و سرمایه‌ بزرگی را به وجود آورده‌اند لذا نباید چوب حراج به این سرمایه اجتماعی زده شود.

مافی با اشاره به بروز برخی اتفاقاتی که با موضوع نماینده سراوان و گمرک از سوی صدا و سیما منتشر شده است، گفت: از نمایندگان محترمی که به آنها به منظور حضور در کمیته ناظر بر صدا و سیما رأی داده‌ایم تقاضا داریم مسائل صدا و سیما و روابط و شرایط آنها با مجلس را بررسی کنند و گزارشات آن را به مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری به آبفای استان تهران گفت: جلسه‌ای که در دفتر آبفای استان تهران در خصوص بودجه آب پردیس داشتیم متأسفانه این امر محقق نشده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در بودجه سال ۹۸ نگاه ویژه‌ای به تخصیص منابع مالی جهت احداث مترو اسلامشهر صورت گیرد.

http://qomefarda.ir/1078
اخبار مرتبط

نظرات شما