مدیرکل بیمه سلامت قم:

حذف دفترچه در مراکز درمانی دولتی آغاز شده است/ شهروندان مراقب کلاهبرداران باشند

مدیرکل بیمه سلامت قم با بیان این که حذف دفترچه در مراکز درمانی دولتی آغاز شده است، گفت: فرد بیمه شده با ارائه کد ملی می تواند از خدمات بستری در بیمارستان های دولتی استفاده کند که تاکنون اجرای این طرح با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا فخاریان قمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، حدود 123 میلیارد ریال برای تامین داروی بیماران خاص هزینه شده است .اظهار داشت: از بین 353 هزار نفر که در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند 151 هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی هستند که بیشترین جمعیت را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: هم اکنون 659 مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه هستند که از مطالبات این مراکز امسال 818 میلیارد ریال پرداخت شده که از این مبلغ 500میلیارد ریال مربوط به مراکز دولتی و 318 میلیارد ریال نیز مربوط به مراکز خصوصی بوده است.
فخاریان افزود: مطالبات مراکز درمانی دولتی تا شهریورماه، مراکز درمانی غیردولتی تا مردادماه، داروخانه های خصوصی تا اردیبهشت ماه، پزشکان تا تیرماه و مراکز درمانی روستایی تا آبان ماه پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم با بیان این که طرح استحقاق سنجی و حذف دفترچه از اول آبان ماه در بیمارستان های دولتی آغاز شده، ابراز داشت: فرد بیمه شده با ارائه کد ملی می تواند از خدمات بستری در بیمارستان های دولتی استفاده کند که تاکنون اجرای این طرح با موفقیت همراه بوده است.
وی منظم کردن پرداخت ها، امضای تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سه بیمه دیگر با هدف رفع هم پوشانی بیمه ای را از اقدامات مهم بیمه سلامت بیان کرد و گفت: در کنار این موضوعات استقرار سامانه مدیریت کیفیت و راه اندازی سامانه 1666 برای پاسخگویی به نیاز بیمه شده ها از دیگر اقداماتی است که در بیمه سلامت انجام شده است.
فخاریان ضمن دعوت مردم به هوشیاری و آگاهی در خصوص برخی کلاهبرداران ابراز داشت: افراد سوجود ضمن تماس با شهروندان از آن ها می خواهند با پرداخت مبالغی از خدمات بیمه تکمیلی بیمه سلامت استفاده نمایند، در حالی که بیمه سلامت تکمیلی ندارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود هم اندیشی با مردم را مهم برشمرد و گفت: یک رویداد هم اندیشی با هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ ایده پردازی و استفاده از طرح های خلاقانه برای ارتقا بهره وری در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود و علاقه مندان تا 15 دی ماه فرصت دارند طرح های خود را در 6 محور به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.
 انتهای پیام/
 
http://qomefarda.ir/1106
اخبار مرتبط

نظرات شما