سلیمی: دولت در بودجه صداوسیما نباید گروکشی کند

نماینده مردم محلات درمجلس گفت:ا گر سریال انتقادی پخش شده، دولت نباید به صراحت اعلام کند که بودجه صدا و سیما با نظر دو نفر باید کاهش یابد چرا که این اقدام دولت مغایر مصوبه مجلس است و نباید اینگونه گروکشی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی اخطار قانون اساسی، با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی، اظهار داشت: براساس این اصل بودجه کشور مشخص است و پس از تصویب در مجلس، عملکرد و اجرای بودجه باید بر اساس مصوبه مجلس باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته بر اساس گزارش دیوان محاسبات، دولت ۷۰ درصد از بودجه انحراف داشت و به آن عمل نکرد در حالی‌که باید مو به مو مصوبه مجلس را اجرایی کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: دولت نباید بر اساس سلایق، گاهی اوقات بودجه یک دستگاه را گرو بگیرد و در مقابل بودجه بخش دیگری را کامل دهد و حتی بخشی را فربه کند.

سلیمی بیان کرد: این روزها مسائلی درباره صدا و سیما مطرح است، اگر سریال انتقادی پخش شده است، دولت نباید به صراحت اعلام کند که بودجه صدا و سیما با نظر دو نفر باید کاهش یابد چرا که این اقدام دولت مغایر مصوبه مجلس و اصل ۵۲ قانون اساسی است و دولت نباید اینگونه گروکشی کند.

وی همچنین گفت: ۱۰ ماه از دستگیری یک دانشمند ایرانی در آمریکا می گذرد که به دعوت رسمی یک موسسه آمریکایی به آمریکا سفر کرده بود اما در فرودگاه دستگیر شد که وزارت امور خارجه باید اقدامات لازم را برای آزادی این دانشمند انجام دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس  خاطرنشان کرد: قیمت دلار پایین آمده اما متاسفانه قیمت کالاها پایین نیامده است لذا دولت در این باره باره باید اقدام عاجل داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11187
اخبار مرتبط

نظرات شما