نمایندگان وابسته دهانشان برای پیگیری امور ملت بسته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، میثم پیله فروش پژوهشگر مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با ابراز نارضایتی از عدم استقلال برخی نمایندگان فعلی مجلس، اظهار داشت: متاسفانه مجلس فعلی، خود را از راس امور به قعر امور رساند، زیرا نمایندگان وابسته ای در مجلس حضور داشتند و دهان شان برای پیگیری امور ملت بسته بود.

وی افزود: قوانینی وضع شد که بیشتر برای تعداد محدودی از مردم جامعه مورد استفاده قرار گرفت. قانوگذاری به نفع مردم حرف پیچیده ای نیست مانند مصوبه گذاشتن کارتخوان در مطب پزشکان که به زحمت در مجلس به تصویب رسید، اما متاسفانه به دلیل وجود بروکراسی زیاد تنها بخشی از آن اجرا شد.

پیله‌فروش با بیان اینکه مجلس وابسته نمی‌تواند حق و حقوق مردم را پیگیری کند،  خاطرنشان کرد: نمایندگان در مسئله بنزین و بودجه، به توصیه‌های کارشناسان توجهی نکردند. یکی از مهمترین توصیه‌ها تنظیم بودجه کشور بدون وابستگی به نفت بود زیرا باید این ابزار تحریم را از دست آمریکایی ها گرفت. مرکز پژوهش های مجلس برنامه اداره کشور بدون نیاز به نفت را به دولت و مجلس تقدیم کرد، اما اتفاقی نیفتاد زیرا دولت تصمیم گرفته بود که کاری نکند.

وی عملکرد نادرست نمایندگان را باعث ایجاد شرایط نامناسب برای مردم عنوان و بیان کرد: بی توجهی نمایندگان باعث شد مردم همواره در فشار معیشتی قرار داشته باشند در حالیکه ما تغییر به نفع مردم را بر خلاف رئیس جمهور بلدیم، زیرا علم آن را داریم و تجربه در دیگر کشورها هم نشان داده که می توان مشکلات را حل کرد. عمده مشکلات تولید ما به دلیل وجود رویه‌های غلط اداری است، هرچند تحریم‌ها هم تاثیرگذار هستند، اما بیشتر مشکلات ما به دلیل معضلات داخلی است.

ای پژوهشگر مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه اگر وضعیت فعلی مجلس تغییر نکند، معیشت مردم هم تغییر نخواهد کرد و اوضاع سخت تر خواهد شد، گفت: مجلس می تواند برای بهتر شدن وضع زندگی و معیشت مردم ریل گذاری کند. ما چاره ای جز قوی تر شدن نداریم و مجلس می تواند ریل گذاری و قاعده گذاری برای قوی شدن عامه مردم کند تا آنها برای تامین نیازهای اساسی دچار مشکل نباشند و دولت ها موظف هستند وسیله تحقق این نیازها را فراهم کنند.  

پیله فروش درباره ضرورت ورود جوانان کارآمد و مدیران جهادی که کارنامه فعالیت درخشانی دارند، گفت: تغییر به نفع مردم را نمایندگان مجلس ایجاد می کنند. اگر نماینده ای سابقه کار درخشانی نداشته باشد و قبلا در خدمت مردم نبوده باشد، با ورود به مجلس هم نمی تواند در خدمت مردم باشد.

وی همچنین گفت: آقای قالیباف در هر جایی که خدمت کرده مرجع تحول بوده است. نیروی انتظامی را اگر قبل و بعد از او  بررسی کنیم، متوجه تغییرات زیادی در آن به نفع مردم برای سهولت در کارها می شویم. در شهرداری تهران هم در مدت حضور او تحولات زیادی ایجاد گردید و می توان تهران را به دو دوره قبل و بعد از حضور او در شهرداری تقسیم کرد. چنین فردی با داشتن کارنامه موفق می تواند تغییرات را به نفع مردم سامان دهد.

\




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16251
اخبار مرتبط

نظرات شما