بررسی تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده متوقف شد

بررسی تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده در نشست امروز مجلس متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سیدمحمدجواد ابطحی  در نشست علنی امروز(چهارشنبه) پارلمان، در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: بر اساس ماده (40) آیین‌نامه در مسائل مهم و استثنائى که براى کشور پیش مى‏ آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‏اى براى رسیدگى و تهیه گزارش ضرورت پیدا مى‏ کند، در این رابطه تشکیل کمیسیون ویژه زنان چه ویژگی و استثنایی دارد. اگر بخواهیم به این منوال پیش برویم باید برای کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان نیز کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داد.

وی افزود: مسائل و آسیب‌های اجتماعی زیادی در کشور وجود دارد و نمی‌توان برای هر کدام از آنها تشکیل کمیسیون ویژه داد و چنانچه نسبت به تشکیل این کمیسیون اقدام کنیم راه برای عده‌ای جهت تشکیل سایر کمیسیون‌ها نیز باز می‌شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر وارد و قابل تأمل است و تشکیل چنین کمیسیون محملی ندارد هر چند مسائل اجتماعی برای کشور مهم و قابل تأمل است اما بر اساس ماده آیین‌نامه تشکیل چنین کمیسیونی ضرورت ندارد؛ این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1712
اخبار مرتبط

نظرات شما