استاندارد قم:

این روز ها انتظار از شورای شهر بیشتر است/لزوم توجه بر کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر

استاندار قم با اشاره به اینکه این روز ها انتظار از شورای شهر بیشتر است گفت: باید کنترل‌های دقیق بر مبادی ورودی و خروجی استان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست استاندار قم صبح امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم اظهار داشت: اعتبار تکمیل ساخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) با پیگیری های لازم تامین شده است و دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل این بیمارستان باید هرچه سریعتر اقدام کند.
وی ادامه داد: در خصوص تکمیل بیمارستان مادر هم پیگیری های لازم انجام شده است و به زودی اعتبارات آن هم تامین و ساخت سرعت خواهد گرفت.
استاندار قم با اشاره به اینکه نباید در بیمارستان های قم ماسک و دستکش کم داشته باشیم، گفت: دستگاه های مرتبط پیگیر اجرای سریعتر و دقیق طرح بسیج ملی باشند.
استاندار قم افزود: نیروهای بسیج و سپاه در بسیاری از فعالیت ها به صورت خود جوش حضور دارند و فعالیت می کنند.
سرمست در خصوص مجتمع یاوران مهدی(عج) که برای قرنطینه بیماران مجهز شده است، بیان کرد: مجتمع یاوران مهدی(عج) یک ابتکار مناسب و خوبی تلقی شد که سایر مسئولان با شنیدن این طرح از آن به عنوان الگو بهره‌مند  شدند بنابراین می‌بایست از تمام ظرفیت این مجتمع به درستی استفاده کرد.
سرمست گفت: ارتش به دنبال پیش‌بینی هزار تخت خواب برای بیمارستان سیار است که در صورت احتیاط از ظرفیت آن بتوان استفاده کرد.
وی ادامه داد: باید بحث کنترل ورودی و خروجی شهر، ضد عفونی کردن شهر و معابر توسط ارتش و سپاه با جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه مراکز درمانی قم در اولویت هستند، افزود: در بیمارستان‌های قرنطینه شهر قم اصلا پذیرفتنی نیست که کادر درمانی و پزشکان و پرستاران که در خط مقدم این جبهه مبارزه می‌کنند، بدون سلاح باشند و با کمبود اقلام بهداشتی مواجه باشیم و آنچه که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی از وزارت بهداشت مطالبه می‌کند باید با جدیت پیگیری شود و البته در این زمینه از مجمع خیرین سلامت و کمک‌های مردمی نیز استفاده خواهد شد و همچنین ظرفیت‌های داخلی استان ینز برای تامین ماسک و اقلام بهداشتی فعال شدند.
وی ادامه داد: امسال ستاد تسهیلات نوروزی از جنس خدمت به زائران نیست بلکه در جهت بهداشت و مقابله با این بیماری است و همچنین سیاست‌گذاری و جهت‌گیری از طرف مدیریت شهری و شورای شهر باید در این راستا صورت بگیرد.
سرمست تاکید کرد: نیاز به تبلیغات میدانی یا همان تبلیغات بلندگویی در سطح استان حس می‌شود همان‌طور که در چندین شهر نیز انجام شده و لذا باید در مناطقی که مردم هنوز کرونا را جدی نگرفتند و قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند و بدون رعایت هیچ اصول بهداشتی در مکان‌های عمومی حضور پیدا می کنند، این نوع تبلیغات باید انجام شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17351
اخبار مرتبط

نظرات شما