خانواده زندانیان قم از آموزش مهارت‌های اخلاقی بهره مند می شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کارگاه‌های آموزشی ارتقاء مهارت‌های اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان استان قم بارعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام مجید یزدی در این زمینه افزود: این کارگاه‌ها در راستای اجرای یکی از گام‌های برنامه طرح هجرت با موضوع اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه بازاجتماعی کردن زندانیان و پیشگیری از طرد اجتماعی آن‌ها، بازسازی شخصیت آسیب‌دیده مددجویان و فراهم ساختن امکان بازگشت آنان به جامعه از طریق نهاد خانواده است. ارائه آموزش‌های مدون و کارآمد به خانواده زندانیان، می‌تواند یکی از راه‌های تحقق‌بخش این مهم باشد.

وی با اشاره به این‌که ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است، افزود:  این دوره‌های آموزشی در رویکردی نوین و با لحاظ نمودن نیازهای مخاطبان برای گروه‌های مخاطب خانواده زندانیان طراحی و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرا شد.

به گفته یزدی، برنامه‌ریزی‌های لازم  برای استمرار برگزاری این دوره‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص آموزش شیوه‌های مواجهه خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های اجتماعی، افزود: در شرایط فعلی جامعه، خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های متعددی هستند و باید دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم برای حمایت از آن‌ها به کار برند.

وی هشدار داد: در صورت عدم رسیدگی مناسب و به‌موقع، زمینه ورود خانواده زندانیان به چرخه جرم مهیا خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم همچنین در جلسه هم‌اندیشی با حضور خطبای برجسته کشوری گفت: هر شخص در هر پست و مقامی در قبال پیشگیری از گناه، جرم و خلاف مسوولیت دارد و باید نسبت به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه و اقدامات عملی شروع شود.

وی افزود: نقش خطبا در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش چالش‌های فرهنگی در جامعه قابل‌توجه است و آن‌ها باید همواره آسیب‌های اجتماعی را رصد کرده و در محتوای سخنرانی‌های خود این موضوعات را لحاظ کنند.

یزدی در ادامه بر بهره‌مندی از ظرفیت فعالیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و نیز حسینیه و اماکن دینی و مذهبی تاکید و بیان کرد: لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حساسیت به موضوع و توجه است و ائمه جماعات و خطبا در این خصوص باید پیشگام باشند.

در ادامه جمعی از خطبا ضمن اعلام نظرات و پیشنهادها خود، خواستار گسترش کمی و کیفی این‌گونه برنامه‌ها در سطح کشور شدند؛ این جلسه با هدف استفاده از ظرفیت تشکل‌های مذهبی و خطبا در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، در محل نمایشگاه دائمی کنترل و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری قم برگزار شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23040
اخبار مرتبط

نظرات شما