آیت‌الله حسینی بوشهری:

مسیر و راه شهدای مقاومت باید با قدرت طی شود / حاج قاسم و ابو مهدی مهندس با تمام وجود در میدان‌های نبرد حاضر می‌شدند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حاج قاسم و ابو مهدی مهندس با تمام وجود در میدان‌های نبرد حاضر می‌شدند، گفت: مسیر و راه شهدای مقاومت باید با قدرت طی شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار در راه خدمت به اسلام و مظلومان جهان قدم برداشتند و در این مسیر به‌عنوان الگوی ماندگار باید به جهانیان معرفی شوند.
وی سیروسلوک این دو شهید را موردتوجه قرارداد و افزود: بر اساس روایت‌هایی که همرزمان این دو شهید بیان می‌کنند همواره این بزرگواران با جان‌ودل در میدان‌های نبرد حاضر می‌شدند و حتی
سید حسن نصرالله در این باره می‌گوید شهید سلیمانی گاهی اوقات ۲۴ ساعت به عراق می‌آمد، به دمشق می‌رفت، به ایران برمی‌گشت و من نمی‌دانم که آیا به خانه و کاشانه‌اش سر می‌زد یا نه.
آیت‌الله حسینی بوشهری تشییع جنازه‌این شهدا را تاریخی عنوان کرد و بیان داشت: این دو شهید تربیت شده مکتب امام حسین (ع) بودند و مردم عراق و ایران بدرقه‌ای خوبی با این شهدا داشتند.
وی ادامه داد: بنده بارها به این موضوع اشاره کردم که تشییع جنازه‌ای که در ایران و عراق صورت گرفت تداعی‌کننده پیاده‌روی اربعین بود؛ در واقع ما همان وظیفه‌ای که در برابر امام حسین (ع) داریم، در برابر تربیت‌شدگان مکتب امام حسین (ع) هم داریم و به دنیا می‌خواهیم نشان دهیم.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: سادگی، بی تکلفی و مردمی بودن حاج قاسم سلیمانی در واقع همان سیره‌ای که همه شهدا دارند و در زندگی ایشان به‌خوبی قابل‌مشاهده است.
وی تصریح کرد: وظیفه ما امروز این است که به سالگرد این عزیزان بسنده نکنیم و قطعاً مسیر این شهدا مانند مسیر سید شهدا (ع) فراموش نمی‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23095
اخبار مرتبط

نظرات شما