عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم:

آیت الله مصباح در پاسخ به شبهات و دفاع از مکتب تشیع نقش موثری داشت

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این عالم هرگز اهل مطرح کردن خود نبود گفت: آیت الله مصباح در پاسخ به شبهات و دفاع از مکتب تشیع نقش موثری داشت.

حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت درگذشت عالم انقلابی و حکیم فرزانه حضرت آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی فیلسوف و فقیهی جامع‌الابعاد و عالم بزرگ اخلاق بود که ارتباطات صمیمی و نزدیکی با رهبران مقاومت در غرب و شرق آسیا داشت تا آن جا که برخی ایشان را پدر معنوی مقاومت توصیف می کردند.
وی ادامه داد: عارفی بزرگ که هرگز اهل مطرح کردن خود نبود و حتی حاضر به دفاع از خویش در برابر هجمه‌های غیرمنصفانه و غیراخلاقی نمی‌شد البته چنین رفتاری از یک عالم بزرگ اخلاق چندان عجیب نیست.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بیان داشت: تلاش خالصانه علامه مصباح در مسیر انقلاب ایشان را به فرموده رهبر معظم انقلاب، تئوریسین نظام جمهوری اسلامی ساخت؛ این جایگاه اما گویا از نگاه دشمنان انقلاب بیشتر شناخته می‌شد تا آنجا که "رائول مارک" مأمور سابق سازمان جاسوسی سیا، آیت‌الله مصباح را بزرگترین دشمن و مانع اجرایی شدن اهداف آمریکا در ایران معرفی کرد.
وی اضافه کرد: مبارزات آیت الله مصباح با استبداد پهلوی از همان دوران جوانی آغاز شد و با قیام امام خمینی(ره) شدت گرفت.
حجت الاسلام ملک زاده بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رواج افکار مارکسیستی و اندیشه‌های التقاطی سبب شد تا استاد به منظور پاسخگویی به شبهات و دفاع از حریم مکتب تشیع، آشنایی با اندیشه‌های غربی و نظریه‌های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده و در مسیر نقد مارکسیسم و التقاط، قدم بردارد.
 وی در خاتمه گفت: مبارزه علمی با التقاط و انحراف پس از پیروزی انقلاب نیز تداوم یافت و استاد مصباح به تدریج نقش محوری در جریان انقلابی پیدا نمود، تا آن جا که رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرمود: «جناب آقای مصباح یزدی جزو شخصیت‌هایی است که همه دلسوزان اسلام باید از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند».



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23209
اخبار مرتبط

نظرات شما