درخشش فرنگی کاران قم در مسابقات کشتی جام تختی

رئیس هیات کشتی قم گفت: فرنگی کاران قم با کسب سه مدال در چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی جام تختی خوش درخشیدند و توانستند عملکرد قابل قبولی از خود به ثبت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی علیایی افزود: در این مسابقات که به عنوان یکی از مراحل اصلی گزینش نفرات جهت اعزام به رقابت های جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می‌شود، کشتی گیران قم موفق به کسب ۲ مدال نقره، یک برنز و ۲ عنوان پنجمی این رقابت ها شدند.

وی افزود: با توجه به تصمیم کادر فنی مبنی بر اینکه نتایج این رقابت ها به عنوان یکی از مراحل اصلی گزینش کشتی گیران برای رقابت های جهانی پیش رو تعیین شد، همانگونه که انتظار می رفت، با حضور قدرتمندان همه کشتی گیران با رقابت هایی بسیار باکیفیت و سخت مواجه بودیم.

رئیس هیات کشتی قم افزود: بهترین کشتی گیران با آماده ترین شرایط فنی در این رقابت ها حضور داشتند که رقابت هایی سخت و تماشایی را شاهد بودیم.

وی با بیان این که تیم قم با مربیگری مهدی علیزاده پورنیا به این رقابت ها اعزام شده بود، ادامه داد: در نهایت محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و ابوالفضل زینتی رفاه در وزن ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره و رضا مرادی در وزن ۶۳ کیلوگرم موفق به مدال برنز این رقابت ها شدند.

علیایی افزود: همچنین محمدحسین جلالی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی ابراهیمی در وزن ۸۷ کیلوگرم دیگر ورزشکاران قمی بودند که در جایگاه پنجم اوزان خود در این رقابت ها قرار گرفتند.

رئیس هیات کشتی قم ادامه داد: با توجه به اینکه نفرات برگزیده این رقابت ها با نظر کادر فنی تیم ملی برای مسابقات بین المللی ترکیه اعزام می شوند، تا چهره ها و نفرات برتر تیم ملی در آنجا مشخص شود امیداوریم سهم کشتی گیران قم در رقابت های ترکیه ها از تعداد مدال های کسب شده در جام تختی بیشتر باشد.

قم در جام بین‌المللی تختی دارای هشت سهمیه بود که با توجه به سه سهمیه استانی این تعداد به ۱۱ ورزشکار افزایش یافته بود.

چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی صبح چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26107
اخبار مرتبط

نظرات شما