سید حسن نصرالله: امام خمینی امت اسلام را زنده کرد/ قدس مساله تمام امت اسلامی است

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سی امین سالروز تاسیس شبکه المنار، تاکید کرد که امام خمینی (ره) امت اسلام را زنده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از المیادین، سید حسن نصر الله به مناسبت سی امین سالروز تاسیس شبکه المنار (وابسته به حزب الله لبنان) سخنرانی کرد.

امیدوارم روزی همه مسلمانان در مسجدالاقصی نماز بخوانند

سید حسن نصرالله در سخنرانی خودابراز امیدواری کرد که مسلمانان در کنار هم بتوانند در مسجد الاقصی نماز بگزارند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به کسالت اخیر خود گفت: به محبت دوستدارانم افتخار می‌کنم و به آن‌ها اطمینان می‌دهم که من با آن‌ها هستم و بین آنهایم و ان شا الله راه را با هم ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: همچنان رویای این را می‌بینم و امید دارم که همه با هم در مسجد مبارک الاقصی نماز خواهیم خواند.

امام خمینی امت اسلام را زنده کرد

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن بیان این مطلب که امام خمینی (ره) امت اسلام را زنده کرد، یادآور شد: شبکه المنار از سوی شماری از شاگردان و عشاق امام خمینی و به ابتکار خودشان برای حمایت از مقاومت تأسیس شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با رد شایعات در خصوص وضعیت سلامتی خود افزود: به همگان اطمینان می‌دهم وضعیت سلامتی من خوب است و امید فراوانی دارم که در قدس نماز بخوانم.

دشمن ما در بحران قرار دارد

سید حسن نصرالله گفت: ما در برابر دشمنی کینه جو، احمق قرار داریم که در بحران قرار دارد و ممکن است به خاطر تنگنای داخلی فرار رو به جلو کند؛ نتانیاهو ممکن است در نتیجه بحران، به سوی هر کدام از گزینه‌های احمقانه برود و ما باید این موضوع را تحت نظارت داشته باشیم.

قدس مساله تمامی مسلمانان است

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مسأله قدس و مسجدالاقصی، مسأله تمامی امت اسلامی است؛ روشن است فلسطینی‌ها بر حمایت از قدس مصمم هستند و باید امت اسلامی از آن حمایت کند.

سید حسن نصرالله تجاوز به قدس را جنگ منطقه ای توصیف کرده و گفت: سخت در تلاش هستیم تا به این معادله برسیم که تجاوز به قدس، یعنی جنگی منطقه ای.

بر قدرت ملت یمن برای پیروزی ایمان داریم

وی در خصوص تحولات یمن گفت: نخستین باران در خصوص معادله جدید از یمن آمد؛ از روز نخست تجاوز سعودی‌ها به یمن، ما به قدرت ملت یمن بر پایداری و پیروزی ایمان داشتیم و امروز شاهدیم تجاوز سعودی- آمریکایی به ملت یمن شکست خورده است.

آمریکا به دنبال گمراه کردن اذهان عمومی است

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا زمانی که خود را به عنوان کمک رسان در توقف جنگ یمن، معرفی می‌کند به دنبال گمراه کردن اذهان است.

متهم کردن حزب الله گفتمان آمریکایی-اسرائیلی است

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: آنچه که ما در لبنان امروز از آن رنج می‌کشیم، چیزی است که یمنی‌ها سالهاست از آن در درد و رنج هستند, حزب الله حتی به فکرش هم تعویق انتخابات پارلمانی خطور نکرد و این مساله را با هم پیمانان مان نیز مطرح نکردیم.

وی افزود: در حال کار بر روی تشکیل دولت هستیم و به نبیه بری در خصوص ابتکار عملش کمک خواهیم کرد؛ متهم کردن حزب الله به اینکه عامل بحران است و علل واقعی را نادیده گرفتن، یک گفتمان آمریکایی- اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: عملکرد رسمی فعلی به دلیل انتظار برای تشکیل دولت در پرونده‌های مختلف ضعیف است؛ اطلاعاتی که داریم نشان می‌دهد دارو در انبار‌هایی موجود است که تاجران دارو دست به احتکار زده اند؛ همچنانکه مسأله در خصوص مواد غذایی نیز همین طور است.

پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت پابرجاست

وی درخصوص بحران داخلی لبنان گفت: راه حل‌های ریشه‌ای برای بحران اقتصادی، نیازمند سال‌ها کار است و نباید بدون حل شدن وضع موجود، منتظر حل مشکلات باشیم؛ احتکار کنندگان امروز در لبنان انسان‌هایی خائن، قاتل و بی اخلاق هستند. حزب الله ۲۰ هزار داوطلب را برای حمایت از دولت در مقابله با احتکار تقدیم کرد.

دبیر کل حزب الله یادآور شد: پرداختن به بحران بنزین در لبنان امکان پذیر است و نیاز به تصمیم سیاس نیست؛ پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان با ارز لبنان همچنان پابرجاست. زمانی که از دولتی که مسئولیت را بر عهده دارد، مایوس شویم، حزب الله کشتی‌های سوختی خریداری خواهد کرد.

برای خرید کشتی های سوخت رسان اقدام می کنیم

سید حسن نصرالله گفت: ما کشتی‌های سوخت را خریداری خواهیم و از طریق بندر بیروت برای مردم لبنان وارد کشور خواهیم کرد. آیا یکی از علل به تعویق افتادن تشکیل دولت، پایان انتظار برای به پایان رسیدن حمایت از مواد اساسی است؟ باید برای کاهش درد و رنج مردم کار کرد و ما اقداماتی را انجام خواهیم داد که خود گویای این امر است. تصویب طرح کارت مالی در مجلس نمایندگان به کاهش درد و رنج مردم کمک می‌کند.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: تشکیل دولت جدید، راهی طبیعی برای مقابله با علائم بحران و قرار دادن کشور در مسیر دستیابی به راه حل است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26614
اخبار مرتبط

نظرات شما