۱۵۰۰ دوز واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در سلفچگان قم تزریق شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم از اتمام واکسیناسیون گروه سنی بالای ۴۰ سال در بخش سلفچگان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به این گروه سنی تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، باقر محمودی در این زمینه، افزود: با فراخوانی که توسط مرکز خدمات جامع سلامت امام موسی کاظم(ع) بخش سلفچگان برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا صورت گرفت، این گروه سنی با مراجعه در روزهای ۱۱ و ۱۳ مردادماه به این مرکز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون روستاییان در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به‌صورت متمرکز و در یک روز در هر روستا انجام شده و با فراخوان قبلی توسط بهورزان کلیه افراد گروه هدف در تاریخ اعلام شده برای دریافت واکسن مراجعه می‌نمایند.

وی ادامه داد: تمامی گروه‌های سنی اعلامی توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم که در دوره قبل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند نیز می‌توانند در روزهای انجام واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

 ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا پس از واکسیناسیون

 محمودی تصریح کرد: واکسیناسیون سراسری پایان این بیماری نیست، اما از شدت بیماری کاسته و روند مرگ‌ومیر را کنترل می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل بالا بودن قابلیت سرایت گونه‌های جدید کرونا، افرادی که حتی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند باید همچنان شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله حداقل ۲ متری از افراد دیگر را جدی بگیرند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27968
اخبار مرتبط

نظرات شما