ریالی از محل اعمال جریمه رانندگی به افسران نیروی انتظامی تعلق نمی‌گیرد/ پلیس در ممنوعیت تردد شبانه فقط ضابط است

رئیس پلیس راهور گفت: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه داران نیروی انتظامی تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های ۱ و ۲ و ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اشاره به تعداد تلفات سوانح رانندگی اظهار کرد: فقط ۷ شهر دوربین ثبت تخلف دارد که ۴۹ درصد آن‌ها معیوب است. طبق قانون وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری موظف به توسعه دوربین‌های برون و درون شهری هستند.

وی ادامه داد: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه داران نیروی انتظامی تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود که ۳۰ درصد آن به شهرداری، ۳۰ درصد به وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد برای بیمه مرکزی و بیست درصد دیگر جهت توسعه حوزه رانندگی اختصاص پیدا می‌کند و البته بخش زیادی از آن تعلق نگرفته است.

هادیانفر تصریح کرد: ۱۷۸ کد جریمه داریم که سربازان آموزش دیده و دیگر افسران به ۶۱ در رسیدگی می‌کنند و رسیدگی به موضوع نمره منفی در صلاحیت آن‌ها نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: رمز جریمه ۱۵ درصد و دست افزار هوشمند ۸۵ درصد در میان ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تا ۴ سال آینده استفاده از ابزار‌های هوشمند بیشتر خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به انتقاد‌های مربوط به ساعات ممنوعیت تردد شبانه یادآوری کرد که نیروی انتظامی در این تردد نقشی ندارد و تنها به عنوان ضابط عمل می‌کند که این موضوع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29503
اخبار مرتبط

نظرات شما