آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با قم فردا :

سادگی، بی‌تکلفی و مردمی بودن حاج قاسم سلیمانی تنها در سیره شهدا نمایان می‌شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سادگی، بی‌تکلفی و مردمی بودن حاج قاسم سلیمانی تنها در سیره شهدا نمایان می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار در راه خدمت به اسلام و مظلومان جهان قدم برداشتند و در این مسیر به‌عنوان الگوی ماندگار باید به جهانیان معرفی شوند.
وی سیروسلوک این دو شهید را موردتوجه قرارداد و افزود: بر اساس روایت‌هایی که همرزمان این دو شهید بیان می‌کنند همواره این بزرگواران با جان‌ودل در میدان‌های نبرد حاضر می‌شدند و حتی سید حسن نصرالله در این باره می‌گوید شهید سلیمانی گاهی اوقات ۲۴ ساعت به عراق می‌آمد، به دمشق می‌رفت، به ایران برمی‌گشت و من نمی‌دانم که آیا به خانه و کاشانه‌اش سر می‌زد یا نه.
آیت‌الله حسینی بوشهری تشییع جنازه‌این شهدا را تاریخی عنوان کرد و بیان داشت: این دو شهید تربیت شده مکتب امام حسین (ع) بودند و مردم عراق و ایران بدرقه‌ای خوبی با این شهدا داشتند.
وی ادامه داد: بنده بارها به این موضوع اشاره کردم که تشییع جنازه‌ای که در ایران و عراق صورت گرفت تداعی‌کننده پیاده‌روی اربعین بود؛ در واقع ما همان وظیفه‌ای که در برابر امام حسین (ع) داریم، در برابر تربیت‌شدگان مکتب امام حسین (ع) هم داریم و به دنیا می‌خواهیم نشان دهیم.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: سادگی، بی‌تکلفی و مردمی بودن حاج قاسم سلیمانی در واقع همان سیره‌ای که همه شهدا دارند و در زندگی ایشان به‌خوبی قابل‌مشاهده است.
وی تصریح کرد: وظیفه ما امروز این است که به سالگرد این عزیزان بسنده نکنیم و قطعاً مسیر این شهدا مانند مسیر سید شهدا (ع) فراموش نمی‌شود.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30326
اخبار مرتبط

نظرات شما