استاد دانشگاه تهران در گفتگو با قم فردا:

شهادت آرزوی حاج قاسم سلیمانی بود / سیره و راه ایشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود

استاد دانشگاه تهران با بیان این که شهادت آرزوی حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: سیره و راه ایشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مکتب و سیره شهید سلیمانی در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و خود بهترین مسیر و راهنما برای پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به حضور حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با تروریسم و داعش تصریح کرد: در کردستان عراق دیدیم که ایشان چگونه در خط مقدم حضور یافت و اجازه نداد این منطقه به دست تروریست‌ها بیفتند.
صادقی نسب ابراز داشت: حاج قاسم انسانی نبود که در قید سمت و عنوان باشد و برای ایشان این سمت‌ها اصلاً ارزشی نداشت و همواره با اخلاص و تواضع با نیروهای نظامی ارتباط برقرار می‌کرد.
وی بیان داشت: ایشان با طیف‌های مختلف در ارتباط بود و از نظر همه استفاده می‌کرد و اصلاً اهل رنگ‌بندی و جناح‌بندی نبود به‌طوری‌که در تشییع جنازه میلیونی وی همه مردم از دسته‌ها و جناح‌بندی‌های مختلف حضور داشتند و در فراغ وی خون گریستند.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: حاج قاسم دید بلند راهبُردی داشت و با مشکلات ریشه‌ای برخورد می‌کرد و مشکل را موضعی نمی‌دید علاوه بر این اهل مشاوره و کارگروهی بود و خودکامه نبود و پای نظرات دیگران می‌نشست و نتیجه این مشورت در موفقیت‌های ایشان مشهود و بارز است.
وی افزود: شهادت آرزوی وی بود و بارها برای رسیدن به این شهادت دعا کرده بود و در نهایت به دست بدترین آدم‌روی زمین به شهادت رسید و به آرزوی خود رسید.
صادقی نسب با بیان اینکه این نگاه خدایی که ایشان داشت باعث شده بود که ویژگی‌های یک رهبر موفق را کسب کند، افزود: شخصیت جامع و منحصربه‌فرد قاسم سلیمانی در تاریخ کمتر تکرار می‌شود و ما خوشحالیم در زمانی زندگی کردیم که حاج قاسم زندگی می‌کرد و نامش برای همیشه در تاریخ این مرزوبوم در دل مردم خواهد ماند.

گفتگو از سیده زهرا موسوی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30496
اخبار مرتبط

نظرات شما