رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا؛

ادارات از منابع آب چاه برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند / نباید آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آبیاری فضای سبز ادارات با استفاده از آب شرب گفت: با اتصال انشعابات منابع آب چاهی به ادارات که در دسترس فضای سبز شورای شهر می باشد، ادارات می توانند در آبیاری فضای سبز محیط اداره خود از این منابع استفاده کنند.

سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به آبیاری فضای سبز ادارات با استفاده از آب شرب اظهار داشت: با توجه به میزان شبکه های آبیاری و شبکه های آب چاه که در اختیار واحد فضای سبز شورای شهر است در حد توان ادارات را پوشش داده و و به آبیاری فضای سبز ادارات کمک می کنیم.
وی در ادامه گفت: با اتصال انشعابات منابع آب چاهی به ادارات که در دسترس فضای سبز شورای شهر می باشد، ادارات می توانند در آبیاری فضای سبز محیط اداره خود از این منابع استفاده کنند تا از مصرف آب شرب در آبیاری این فضاها جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بعضی از ادارات برای آبیاری فضای سبز محیط اداره از آب شرب استفاده می کنند بیان داشت: بعضی از ادارات به منابع آب چاه و آب قابل استفاده برای آبیاری فضای سبز دسترسی ندارند و ارائه انشعابات به این ادارات میسر نیست و آنها مجبورند از آب شرب برای آبیاری استفاده کنند که البته این موضوع از نظر ما قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد: ما تا حدی که بتوانیم به صورت رایگان انشعابات از چاه هایی که در دسترس داریم به ادارت می دهیم تا از آب شرب و شهری برای آبیاری استفاده نکنند.
سبحانی با اشاره به اینکه دو دلیل برای استفاده نکردن بعضی ادارات از انشعابات چاه برای آبیاری وجود دارد اظهار داشت: دلیل اولی که می توان داشت این است که ادارات با واحد فضای سبز شهرداری  برای رفع این مشکل ارتباط گیری و پیگیری نکرده اند و دلیل دوم عدم وجود منابع آب چاهی در نزدیکی این ادارات و میسر نبودن انشعاب دهی به این ادارات است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله آبیاری فضای سبز ادارات با اب شرب شهری در این بحران اب مسئله بزرگی است و شورای شهر از همه ادارات درخواست دارد که برای رفع این معضل با واحد فضای سبز شهرداری ارتباط برقرار کنند و برای دریافت انشعاب آب چاه برای آبیاری فضای سبز محیط ادارات همکاری های لازم را انجام دهند.
نتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/31244
اخبار مرتبط

نظرات شما