مدارس ابتدایی قم تا پایان هفته غیرحضوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: طبق مصوبه‌ ستاد مقابله با کرونای استان مدارس ابتدایی، استثنایی، پیش دبستانی و مهد کودک‌ها تا بیست و سوم بهمن غیرحضوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش قم ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان با اشاره به شیوع ویروس امیکرون در استان اظهار داشت: تا کنون 86 کلاس درس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است.

اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این نشست بیان کرد: محدودیت هایی برای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آیینی هم پیش بینی شده که براساس آن این برنامه‌ها باید در فضای مسقف حداکثر با 20 درصد ظرفیت و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود، جلسات اداری هم حداکثر با 30 نفر باید برگزار شود. 

وی با تاکید بر اینکه اگر این دستورالعمل‌ها رعایت نشود برخورد خواهد شد گفت: در اولین قدم به مراکز اخطار داده خواهد شد و چنانچه به اخطار‌ها بی توجهی شود براساس قوانین و دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا این مراکز پلمپ یا جریمه خواهند شد.

​​​​​

​​​​مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: از هم شهری‌ها خواهشمندیم با رعایت دستورالعمل ها، شرکت نکردن در تجمعات و استفاده از ماسک در مراکز عمومی مثل بازار‌ها در قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

همچنین سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در این مراسم با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونایی استان و درگیری با سویه امیکرون گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سرعت انتشار سویه امیکرون طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته آمار بستری ها و درگیری کودکان با این سویه بالا رفته و به دلیل سرعت انتشار قابل توجه، لازم است مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و هم چنین مقاطع استثنایی تا یک هفته دیگر تعطیل و فعالیت آن‌ها غیر حضوری باشد.

 میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ادارات دولتی قم 40 درصد است 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در ادارات دولتی 40 درصد است نمی‌توان به خاطر درگیری یک یا دو کارمند اداره و ادارات دولتی را تعطیل کرد، اعمال محدودیت ها آسیب هایی به کشور و استان زد باید همه در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی همکاری کنیم، مدیران اجرایی باید در این مورد احساس مسئولیت کنند و برای حفظ کارمندان و ارباب رجوع نیز نظارت‌ها در ادارات بیشتر شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31288
اخبار مرتبط

نظرات شما