رئیس دانشگاه صنعتی استان قم:

دانشگاه صنعتی قم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه صنعتی قم از قرار گرفتن فضای مرکز رشد دانشگاه صنعتی قم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

جلال رضایی نور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اخیراً موفق شدیم مرکز رشد دانشگاه صنعتی استان قم را با همکاری پارک علم و فناوری استان قم راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم ادامه داد:  از این به بعد فضای مرکز رشد دانشگاه صنعتی قم ‌می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد و واحدهای فناور و هسته‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این مرکز رشد استفاده کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای بررسی محصولات خود و فناوری‌های دانش‌بنیان خود از امکانات مرکز رشد دانشگاه صنعتی قم استفاده کنند و از معافیت‌های مالیاتی نیز برخوردار شوند، همچنین از ظرفیت‌هایی که قانون برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی کرده استفاده کنند.

رضایی نور تصریح کرد: این اتفاق مثبتی است که در سطح استان انجام شده زیرا ظرفیت‌های پارک علم و فناوری هر چقدر هم باشد طبیعتاً محدودیت‌هایی دارد به همین خاطر دانشگاه صنعتی قم به کمک مجموعه آمده و عملاً فضای دانشگاه صنعتی قم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته که یک فضای بسیار خوب برای توسعه تکنولوژی و ایده‌های فناورانه است.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم تأکید کرد:  از صنعتگران و اهل‌فن درخواست می‌کنیم اگر ایده و محصول  یا ظرفیتی دارند که می‌توانند به تولید تبدیل کنند که برایشان ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند حتماً از ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه صنعتی قم هم به لحاظ فضای کار اشتراکی و استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این مرکز رشد و تعامل با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال بسیار مؤثر خواهد بود شعار سال مطابق روال سال‌های گذشته بر مبنای جهش تولید و تولید دانش‌بنیان است و رونق اقتصاد درون‌زا توسط رهبر معظم انقلاب پایه‌ریزی شده است که یک برنامه هدفمند و بسیار حساب شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم اضافه کرد: امسال در شعار سال مشارکت مردم در جهش تولید نیز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اینکه همه محصولات تولیدی در داخل کشور دانش‌بنیان شود و در داخل کشور تولید شود ور و ملت را نسبت به دنیای غرب و دنیای خارج بی‌نیاز می‌کند که این موضوع مهمی است تاکنون بر ظرفیت‌های دولتی پایه‌ریزی شده بود اکنون این نیاز وجود دارد که بخش خصوصی نیز وارد میدان شود و به‌عنوان ظرفیت‌های دانش‌بنیان که قابلیت توسعه دارد با توان و دانش فنی داخلی به تولید کمک کند.

رضایی نور اضافه کرد: سود بسیار خوبی در ایده‌های دانش‌بنیان و فناورانه وجود دارد؛ زیرا وقتی این خدمات و مصنوعات در داخل تولید شود و دولت نیز از این بخش خصوصی حمایت کند طبیعتاً مرکز رشد مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و مفاهیم این‌چنینی دقیقاً برای جهش تولید داخلی و رشد تولید داخلی پایه‌ریزی شده است برای تحقق این منظور از همه افرادی که ایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند دعوت به مشارکت می‌کنیم
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48478
اخبار مرتبط

نظرات شما