ذالنور:

تروئیکای اروپا تنها نقشه‌های آمریکا را در جهان اجرا می‌کنند/ ایران، چین و روسیه اشتراک منافع دارند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تروئیکای اروپا که از سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان تشکیل شده است در عمل هیچ اراده‌ای ندارند و تنها نقشه‌های آمریکا را در جهان اجرا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذالنور شامگاه پنج‌شنبه در سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان ده شب ده سخنرانی که در مسجد چهار مردان برگزار شد، با اشاره به استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران در جهان اظهار داشت: در دهه‌های گذشته خصوصاً در قبل از انقلاب کشورها باید برای ماندن در عرصه جهانی به یکی از قطب‌های قدرت وصل می‌شدند اما امروز این قطب‌بندی‌های از بین رفته است.
وی ادامه داد: نظام سلطه عامل اصلی وضعیت کنونی جهان و بدبختی‌های است که ملت‌های مختلف می‌کشند.
ذالنور تصریح کرد: نظام سلطه یک محوریت دارد که آن هم استکبار جهانی است و کشورهای مانند آلمان، انگلستان، فرانسه و ... در خدمت این کشور هستند.
وی افزود: تروئیکای اروپا که از سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان تشکیل شده است در عمل هیچ اراده‌ای ندارند و تنها نقشه‌های آمریکا را در جهان اجرا می‌کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به استقلال و قدرت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: امروز نه‌تنها ایران مستقل است بلکه کشورهای جبهه مقاومت و حتی همسایگان نیز ایران را به‌عنوان الگو خودشان می‌دانند.
وی با رد صحبت‌هایی که در خصوص وابستگی جمهوری اسلامی ایران به روسیه و چین مطرح می‌شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی با برخی از کشورها مانند چین و روسیه اشتراک منافع دارد و در یک جبهه قرار دارند و این اشتراک منافع به معنای وابستگی نیست.
وی با بیان این که کشورمان با کشورهای غربی در موضوعات مختلف چالش دارد، بیان داشت: در کره زمین یک کشور است که در تمام ابعاد پیشرفت کرده و نظام سلطه نمی‌خواهد این موفقیت‌ها را ببیند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزایش قدرت کشور را مهم برشمرد و ابراز داشت: امروز اگر از نظر نظامی قوی نبودیم کشورهای پیشرفته دنیا حاضر نمی‌شدند با ما مذاکره کنند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31461
اخبار مرتبط

نظرات شما