فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ما بارها و بارها دشمن را شکست داده ایم /انتقام قطره قطره خون عزیزانمان را خواهیم گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما بارها و بارها دشمن را شکست داده ایم، گفت: پاسداری را بدون دفاع ترور می کنند که گویی دنیا را گرفته اند. البته ما انتقام قطره قطره خون عزیزانمان را خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سرلشکر حسین سلامی امروز در کنگره بزرگداشت 4هزار شهید روحانی که در مصلی قدس قم برگزار می شود اظهار داشت: این مجلس بسیار مقدس و مطهر و باشکوه است به خصوص در این ایام که متعلق به آزادی شهر خرمشهر از اسارت مستکبران است.
روحانیت در طول قرن ها نقش صیانت از اسلام را داشته است
وی ادامه داد: ما برای توصیف هر حقیقتی اگر از بستر تاریخ حرکت کنیم می توانیم به ترسیم شاکله و شخصیت و رخسار آن به ترسیم صورت و سیرت آن بپردازیم. بهترین توصیف برای روحانیت در طول تاریخ نگاهی است تاریخی و عمیق به نقشی که این جریان در صیانت از اسلام در طول قرن ها ایفا کرده است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عالمان ما در تمام ادوار تاریخ حیات اسلام طاعنان دین بوده اند. مروجان شریعت و مبلغان رسالت الهی بر روی زمین بوده اند. این عزیزان بوده اند که اسلام را از خطر تحریف نجات داده اند و جریان ناب اسلام را در طول قرن ها در پیکره امت جاری ساخته اند.
وی عنوان کرد: آنها مصابیح امت در هدایت اسلام بوده اند. در مساجد، تکیه گاه ها، منازل ، هیئت ها و در هر جایی که می توانند روح اسلام ، حقیقت اسلام ، احکام و حدود را برای مردم ما بیان کرده اند. مفسر حقایق قرآن بوده اند، اسرار حیات طیبه را برای مردم بیان کرده اند، رمزهای عمل صالح را بازگو کرده اند و در یک کلام اسلام را قرن ها جاری کرده اند و اجازه تعطیلی احکام اسلام را نداده اند و این زیباترین نقش جاودان روحانیت در طول تاریخ حیات اسلام است.
سرلشکر سلامی افزود: این نقش هرچه به میانه قرن 14 و انتهای آن رسید برجسته تر و جاودانه تر و موثر تر است. بخصوص در زمانی که طوفان ویران گر غرب از مغرب و مشرق حرکت کرد و به تدریج مظاهر شیطانی با جلال و جمال به ظاهر جذاب تلاش کرد اسلام را از صفحه حذف کند.
وی خاطرنشان کرد: غرب تلاش کرد احکام دین و اسلام را تعطیل کند و مسلمانان را در گورستان جعل مدرن به خواب ببرند و حریت اعتقادی و دینی مسلمانان را غارت کند. می دانید تا قبل از چهار دهه قبل چیزی به نام جهان اسلام در تاریخ ساسی جهان وجود نداشت و غربی ها مسلمانان را به حساب نمی آوردند.
فرمانده کل سپاه گفت: غربی ها به تدریج ارزش های اسلامی را از بین می بردند و ارزش های غربی را جایگزین آن می کردند که اگر این اتفاق تا به امروز ادامه داشت از آن اسلام پرفروغ چیزی نمی ماند.
روحانیون همیشه پیشتاز و پیشگام مبارزه با دشمن بودند
وی افزود: اما روحانیت که همیشه در تاریخ مبارزات استبدادی و ضد استعماری ما نقشی پیشتاز و نقشی پیشگام و پیشرونده و جلودار را ایفا کرده است و روح آگاهی و جهاد را در جوامع انتشار داده است را عامل سعادت مسلمانان قرار داده است در انقلاب اسلامی امام راحل خورشید اسلام درخشید.
سرلشکر سلامی در ادامه افزود: ما آن زمان قلیل مستضعفینی در روی زمین بودیم. واقعاً این داستان ما بود. اما امام آمد و این قلیل مستضعفین را از خواب بیدار کرد و پیشانی بند جهاد بر جبین امت بست و حرکت اسلام و انقلاب رخ داد و خورشید اسلام از افق ایران این بار برای شکست دادن بزرگ‌ترین امپراتوری دنیا به صحنه آمد.
وی تصریح کرد: شکست دادن آمریکا در آن عصر که یک دوره یخ زدگی فکری، سیاسی و فرهنگی بود سخت بود.  اما امام آمد و این کار را کرد. دشمن گریخت. این شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد و مسلمانان احساس کردند آن عظمت فراموش شده بازگشت است. وقت تعظیم شعائر اسلامی است. زمان حیات دادن به احکام اسلام است. وقت اقامه نماز، امربه معروف و نهی ازمنکر و... است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: جز با حکومت اسلامی نمی توان احکام الهی را جاری کرد.برای تحقق عدالت ، آزادی، انسانیت، حریت بشر، کرامت و.. باید حکومت اسلامی تشکیل داد. اسلام منهای حکومت بسیاری از ابعاد خود را از دست می دهد. امام آمد تا تمامیت اسلام در عالم جاری شود.
وی ادامه داد: دشمن از سرزمین ما بیرون رانده شدند. مردم به خداوند توکل کردند و عزت را در نزد کفار جستجو نکردند. دین جاری کردن آیات الهی است.
ایران در ابتدای انقلاب با هدایت ولی فقیه از نیل های بزرگی عبور کرد
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه اینجا  مرکز آتش دنیا می شود، گفت: امام(ره) درمقابل تمام دنیا می ایستد و از آن حادثه تاریخی عبور می کنیم و از نیل های بزرگ توسط ولی فقیه عبور می کنیم ولی ماجرا خاتمه نمی یابد.
وی ابراز داشت: در آن زمان این شاهکار را شاهد بودیم که ولی فقیه هم تمرکز شیاطین عالم را از این سرزمین برهم زد و هم از یک جنگ جهانی بدون آسیب خارج شدیم و خود را قدرتمند کردیم. امروز خستگی، افسردگی، ناتوانی، عجز و... را در سیمای آمریکا و رهبران آنها می بینیم.
فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به هدایت های نائب امام زمان رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه مسیر انقلاب جبهه وسیعی را ساخت تا دشمن را تضعیف  و او را تعقیب کند. برای جلوگیر از برگشت دوباره دشمن به کشور باید کشور پیشرفت می کرد و قدرتمند می شد و دشمن را از صحنه جغرافیای جهان اسلام دور می کرد.
وی ادامه داد: ما شب و روز دشمن را رصد می کنیم. با تفکر و سیاست های او آشنا هستیم. این را می بینیم که دشمن در اتاق فکر و کاخ های خود برای شکست اسلام و بازگشت به تاریخ قبل خود در حال طراحی نقش و توطئه برای جهان اسلام است.
آمریکا با تمام قدرت های خود رو به افول است
سرلشکر سلامی افزود: همه این ها را دیده ایم. او مدام در حال اندیشه است. دشمن جدی و صاحب تجربه است. او با تمام مشکلات اقتصادی موجود هنوز بزرگترین قدرت اقتصادی ، قدرت تهاجم فرهنگی دنیا است اما روند او رو به افول است البته این به این معنی نیست که او ضعیف است.
پیشوای ما توطئه های دشمنان را خنثی کرده است
وی تصریح کرد: چنین دشمنی با تمام قوا و فشار حداکثری به میدان آماده است. هنوز بزرگترین قدرت نظامی دنیا است و بودجه نظامی او به اندازه بودجه نظامی تمام کشورهای دنیا می باشد. اما این کشور را امام راحل و رهبر معظم انقلاب شکست داده اند. پیشوای ما در میدان تحت حملات مستقیم دشمن است اما ایستاده است و با آرمش و شجاعتی مثال زدنی دشمن را بی عمل کرده است.
امروز نور روحانیت از شهدا تا ولی فقیه دست دشمنان را بسته است
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز جهان اسلام به برکت نور روحانیت از شهدا تا ولی فقیه این چنین توانسته است دستان دشمنان را ببندد. کشور را پیش می برد. ما می دانیم مشکل داریم اما به جبهه دشمن نگاه کنید با تمام اولین ها هنوز در تامین مایحتاج خود عاجز است.
دشمن می خواهد با اصوات و کلمات ما را شکست دهد
وی اضافه کرد: همیشه گفته ایم دشمن صوت و کلمه است. او می خواهد با اصوات و کلمات ما را شکست دهد. وقتی این‌همه عالم داریم که جهاد را بر بستر آگاهی حمل می کنند. شمشیر آنها بر محمل آگاهی حمل می شود و به مردم آگاهی می دهند و پیام پیشوای انقلاب را در جامعه ترویج می دهند. چنین ملتی هرگز شکست نخواهند خورد.
ما بارها و بارها دشمن را شکست داده ایم /انتقام قطره قطره خون عزیزانمان را خواهیم گرفت
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه ما بارها و بارها دشمن را شکست داده ایم، گفت: پاسداری را بدون دفاع ترور می کنند که گویی دنیا را گرفته اند. البته ما انتقام قطره قطره خون عزیزانمان را خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: دشمن می داند که ما چگونه در حال پیشرفت هستیم. شاهکار ما این بود که هم کشور و هم قدرت ساختیم.شهرهایمان آرام است. مردمانمان آرام و شکیبا هستند. این مردم معجزه کردند. ایستادند. همه حوادث صدر اسلام عبرت شد و امام را محراب تنها نگذاشتند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز مردم ما حس می کنند که باید وسط میدان باشند، گفت: دیدید دشمن هر چه هیاهو کرد. هر چه سحر و جادو داشت به میدان آورد و موانع ایجاد کرد اما این ملت از موانع عبور کردند و ایستادند. کشور در مسیر پیشرفت است. در مسیر ساخت قدرت است.
وی اضافه کرد: ما نگران نیستیم. سختی ها را پشت سرمی گذاریم، سختی وجود دارد ولی برای دشمن این سختی ها بیشتر است. در آن امید به خدا وجود ندارد اما ما تکیه گاهی عزیز و شکست ناپذیر در اختیار داریم که یک موهبت الهی و فضیلت برای کشور ما است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33744
اخبار مرتبط

نظرات شما