توضیح‌های حسن مالکی نژاد پیرامون اتفاق‌های اخیر شورای شهر قم

- حسن مالکی نژاد عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در یک فایل ویدیویی توضیح‌هایی را در خصوص اتفاق‌های هفته‌های اخیر شورای شهر قم مطرح کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مالکی نژاد با اشاره اینکه اتفاق‌هایی در چند هفته اخیر رخ داده و مردم نیز حق دارند از آن مطلع شوند اظهار داشت: از آن روزی که خدمتگزاری خود را در شورای شهر شروع کردم، در کنار مردم بودم، و با توکل بر خدا و تمهیداتی که داشتم کار را ادامه دادم تا چند ماه پیش که عارضه قلبی برای من ایجاد شد.

وی افزود: با یک روند کمتری کار را ادامه دادم، اما چندماه گذشته اتفاق‌هایی دیگری رخ داد و مشکل‌های جسمی دیگری بر من عارض شد که مجبور شدم برای ادامه کار از پزشک معالج مشورت بگیرم.

مالکی نژاد با ذکر اینکه پزشک معالج، او را از رفتن به جلسات شورا منع کرده بود خاطرنشان کرد: طبق دستور پزشک باید چند ماهی از شورا و محیط پر استرس کاری دوری می کردم، تا سلامتی خود را به دست بیاورم.

وی بیان داشت: در این راستا تصمیم بر این شد مسافرتی را داشته باشم و سلامتی خود را به دست بیاورم، قبل از مسافرت با رئیس شورای شهر تماس تلفنی داشتم و وضعیتم را اطلاع دادم و ایشان نیز سفارش‌هایی را در این تماس با من مطرح کرد.

وی گفت: بعد از آن نامه‌ای را به نایب رئیس شورای شهر ارسال کردم، بعد از آن هم که از مسافرت برگشتم به موجب قانون با گذشت بیش از ۲ ماه از عدم حضور در جلسه‌های شورا، باید عضو علی‌البدل بیاید و من هم در جلسه، علت غیبت خود را توضیح بدهم، البته رئیس کمیسیون‌ها را در جریان گذاشته بودم.

مالکی نژاد با بیان این که در جلسه اول توضیح های خودرا برای اعضای شورای شهر ارائه کرده و علت غیبت و مشکل جسمی خود را مطرح کرده است گفت: در این جلسه، اعضا رای گیری کردند که ۶ نفر از آنها رای موافق، چهار نفر ممتنع و ۲ نفر نیز رای مخالف دادند.

وی یادآور شد: این مصوبه شورای شهر و تصمیمی که در خصوص من گرفته شده بود، به شورای حل اختلاف که متشکل از استاندار، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اسلامی شهر و شورای اسلامی استان می‌باشد، ارائه شد.

وی تصریح کرد: در شورای حل اختلاف توضیح‌های لازم را با ارائه مدارک از جمله گواهی پزشکی مطرح کردم و موضوع نامه به نایب رئیس شورا و تماس تلفنی با رئیس شورای اسلامی شهر را هم توضیح دادم.

مالکی نژاد گفت: برخی از اعضای شورا در جلسه اول از توضیح‌های من قانع نشده بودند، اما با بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که غیبت من موجه است و من نیز امضای تمام این اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه خواهان بازگشت اینجانب به شورا هستند و غیبتم را موجه می‌دانند را به شورای حل اختلاف تحویل دادم‌. 

وی ادامه داد: بدون توجه به رای بررسی شده اعضای شورای شهر، متاسفانه اعضای شورای حل اختلاف رای به سلب عضویت اینجانب دادند که البته وظیفه دارم که از آقای شاهچراغی استاندار قم و حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که از حق مردم دفاع کردند تشکر کنم.

مالکی نژاد در پایان با بیان اینکه از اقشار مختلف مردم، فعالان فرهنگی، بسیجیان، خانواده معظم شهدا، روحانیت و همه کسانی که از این حقیر حمایت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم گفت: امیدوارم که در خدمت به این نظام و انقلاب خداوند به ما عنایت کند تا لحظه‌ای که نفس می‌کشیم، برای حفظ ارزش‌ها، خدمتگزار صادقی باشیم.

آقای مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم به تشخیص دکتر، به سفری حدودا سه ماهه رفت و دوشنبه ۲۰ تیر ماه به دلیل غیبت های آقای مالکی نژاد در جلسات شورای شهر، در صورت ابلاغ رسمی دبیرخانه شورای حل اختلاف استان به شورای شهر قم، سلب عضویت ایشان اعلام خواهد شد. اما این می تواند پایان کار نباشد و در صورت اعتراض آقای مالکی نژاد به رای صادر شده، موضوع برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاف مرکزی ارجاع داده شود.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/34951
اخبار مرتبط

نظرات شما