امیر سرتیپ صباحی فرد:

تمام سامانه های پدافند هوایی بومی است/شاید دشمن وارد آسمان ایران شود ولی حتما ساقط می شود

فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شاید دشمن وارد آسمان ایران شود ولی حتما ساقط می شود، گفت: با تلاش فرزندان این مرز و بوم تمام سامانه های پدافند هوایی بومی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد امشب در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که با محوریت نیروی پدافند هوایی در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد اظهار داشت: استان قم 6090شهید را تقدیم انقلاب کرده است که 565 نفر از این شهدا از ارتش هستند.
وی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند.
فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش افزود: شاید یکی از دلایلی که جنگ را بر ما تحمیل کردند تا انقلاب اسلامی نوپا را از پا دربیاورند این بود که می گفتند نیروی نظامی و ارتش ایران نمی تواند دوام بیاورد چرا که بیشتر تجهیزات نظامی آن دوران خارجی بود و مستشاران خارجی آنها را کنترل می کردند.
وی اضافه کرد: اما از همان روز جوانان این مرز و بوم با هوش خود توانستند تمام تجهیزات نظامی و پدافندی را بسازند و جنگ هشت ساله را پیروز شویم.
امیرصباحی فرد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب 600کلمه و عبارت را در خصوص ارتش و پدافند هوایی بر لسان مبارک خود آورده اند، گفت: ما باید اهمیت پدافند را بدانیم و اقدامات لازم را برای مقابله با دشمن بکار ببریم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن اگر می توانست به ما ضربه بزند و به آسمان ما تعدی کند تاکنون انجام داده بود و اینکه امروز جرات این اقدام را ندارد به دلیل تجهیزات نظامی فعلی است.
فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش با اشاره به اینکه تمام سامانه های پدافند هوایی بومی است، گفت: این نوید را به مردم انقلابی و خانواده های شهدا می دهیم که فرزندان شما در پدافند هوایی ارتش تا آخرین قطره خون خود از ایران و آرمان های انقلاب و نظام دفاع کرده و در مقابل دشمن خواهند ایستاد.
وی تصریح کرد: این هشدا را هم به دشمن می دهیم مخصوصا به آنهایی که گاها در محاسبات خود اشتباه می کنند دچار اشتباه نشوید. شاید بتوانید وارد حریم و فضای ایران شوید اما بدانید خروج با خودتان نیست.
امیرصباحی فرد افزود: سلاح ها و سامانه های قدرتمند پدافند هوایی تا صدها کیلومتر خارج از کشور را تحت رصد دارد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35934
اخبار مرتبط

نظرات شما