مسجد محل رشد و تربیت نیروی مؤمن مجاهد انقلابی است/ ترور طلبه‌ها و بسیجی‌ها بیانگر کینه دشمن از این دو گروه است

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اینکه ظرفیت مسجد در نظام توحیدی ظرفیت بی نظیری است، گفت: مسجد محل رشد و تربیت مؤمن مجاهد انقلابی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» امروز (جمعه، 27 آبان) در اولین دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ظرفیت مسجد در نظام توحیدی ظرفیت بی نظیری است، اظهار کرد: در حقیقت اگر برای اداره جامعه انسانی و بشری، مدل دیگری به غیر از مسجد محوری بود، خداوند آن را برای ما می‌فرستاد و عرضه می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه عرصه حکمرانی در نظام توحیدی باید در مسجد بنا گذاشته شود، گفت: اینکه امروز برخی می‌گویند مساجد کم کاری کرده‌اند، حرف دقیقی نیست؛ امروز ما در جنگ تمام عیار با دشمنان هستیم که حدود چهل سال با تمام امکانات خود وارد عرصه شدند تا ذهنیت بدی از جامعه انقلابی و مسجدی به نسل‌های جدید تلقین کنند.

 

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مسجد در جامعه، ابراز داشت: مسجد محل رشد و تربیت نیروی مؤمن مجاهد انقلابی است؛ مسجد نقطه عزیمت یک مؤمن انقلابی است، اما امروز برخی خواسته یا ناخواسته با این جمله که مساجد کم کاری کرده است، آن را تضعیف می‌کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، اما برخی ما را متهم به ناکارامدی مسجد می‌کنند و به گونه ای القا می‌شود که مسجد فقط مورد استقبال افراد مسن است.

 

وی با بیان اینکه امروز باید جایگاه مسجد دیده شود، عنوان کرد: ما الگوهای موفقی در مساجد داریم و مسجدهای نمونه پر از جوان و نوجوان هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده اظهار داشت: مساجدی موفق هستند که پایگاه بسیج، هیئت امنا و امام جماعت و همه مخاطبان مسجد با تلاش جمعی برای انقلاب اسلامی نیرو تربیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیاناتی سفارش کردند «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید»، افزود: این فرموده رهبر فرزانه انقلاب نشان می دهد که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منشا اثر و خدمت هستند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در جهت برنامه‌ریزی و مدیریت در عرصه فرهنگ و هنر، بیان کرد: رسالت ستاد در این عرصه کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی است تا کانون‌ها در کنار هم فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده خاطرنشان کرد: برای سال آینده تلاش ما این است که در عرصه‌های مختلف ستاد را تقویت و از کانون‌ها هم تقاضا می‌شود که ما را یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه دغدغه‌مندانه نسبت به مسجد و مسائل دینی دارد و نهضت بازگشت به مسجد و تقویت حوزه گفتمانی مسجد در دستور کار است، گفت: ما از ایده‌ها و پیشنهادات اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا استقبال می‌کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: امروز طلبه‌ها و افراد مذهبی و انقلابی مورد حمله دشمن هستند و ترور شخصیت و ترور فیزیکی می‌شوند، آنها به حذف نیروهای بسیجی و انقلابی روی آورند که نشان می‌دهد که دشمن هنوز ما را در این عرصه مهم می‌داند که یا ما را می‌کشد و یا ترور شخصیتی می‌کند که امید است در این عرصه موفق باشیم.

 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38079
اخبار مرتبط

نظرات شما