مجوزهای معطل‌مانده دستگاه‌ها از اول دی در درگاه ملی صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از پژوهشکده امور اقتصادی گفت: معتقدیم نمی‌توان هیچ تصمیم اقتصادی مهمی را مگر از مسیر پژوهش اتخاذ کرد. هر تصمیمی که از حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند بودجه، مالیات و. باید اتخاذ کنیم، باید متکی بر یک سند مطالعاتی و مساعدت گرفتن از نهاد‌های دانشگاهی و استادان و نخبگان باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت مجوز‌های کسب و کار و درگاه ملی مجوز‌ها بیان کرد: صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار از اوایل فروردین ماه امسال آغاز شد، اما برخی دستگاه‌ها که هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده بودند و یا صدور مجوز را خارج از دستگاه و از مسیر دیگری انجام می‌دهند، حداکثر تا پایان آبان ماه مهلت داده بودیم تا به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شوند، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها عدم همکاری داشتند و البته برخی برای این عدم همکاری دلایلی مانند دلایل فنی و ... داشتند؛ در نهایت وعده دادیم که از پایان آذر ماه درگاه ملی مجوز‌ها شروع به جایگزینی مجوز‌هایی که توسط دستگاه‌ها بدون اتصال به درگاه صادر شده بود، کند و از ابتدای دی ماه نخستین مجوز‌های دستگاه‌هایی که همکاری نداشتند، از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر خواهد شد.

وی در خصوص مجوز‌های ثبت‌محور توضیح داد: مجوز‌های مرتبط با مشاغل خانگی به شکل کاملاً ثبت‌محور صادر می‌شوند، اما علاوه بر مجوز‌های مشاغل خانگی، برخی دیگر از مجوز‌ها نیز ثبت‌محور شده‌اند تا افراد به سادگی و تنها با ثبت مشخصات در درگاه ملی مجوزها، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و نظارت دستگاه‌ها فقط پسینی و به بعد از صدور مجوز موکول شود و در هفته‌های آینده شاهد صدور این مجوز‌ها خواهیم بود.

وزیر اقتصاد در خصوص انضباط مالی دولت و استانداردسازی حساب‌های دولتی گفت: یکی از امور کاملاً موثر در انضباط مالی دولت، موضوع انتقال حساب‌های فرعی به حساب واحد خزانه است و امسال تابستان به درجه‌ای از استانداردسازی در این زمینه رسیدیم که به جز چند دستگاه مانند برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی و ... حساب‌های فرعی بقیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها مسدود شده و همه حساب‌های فرعی آن‌ها به صورت متمرکز به حساب واحد خزانه منتقل شد. در هیات دولت نیز رئیس جمهور بر این مورد تأکید داشت که هیچ استثنایی در این زمینه بین دستگاه‌های مختلف نباید قائل شد بنابراین از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که تا پایان دی ماه، حساب‌های فرعی خود را به حساب واحد خزانه منتقل کنند تا حسابی بیرون از حساب واحد خزانه نداشته باشیم.

خاندوزی در این خصوص که آیا این مهلت قانونی بوده و قبلاً تا پایان آذر ماه مهلت داده بودید، بیان کرد: مهلتی که به دستگاه‌ها داده شده بود، مهلت قانونی نبود بلکه مصوبه هیات دولت بود که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مهلت خواستند تا این اقدام را انجام دهند تا در نهایت این موضوع یکی از استاندارد‌های انضباط مالی دولت باشد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38776
اخبار مرتبط

نظرات شما