عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

نظام اسلامی با مخلان امنیت قاطعانه برخورد کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی با مخلان امنیت قاطعانه برخورد کند و امنیت جامعه و شهروندان را تأمین و تضمین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری    با اشاره به اغتشاشات اخیر و اقدامات خرابکارانه برخی از افراد در جامعه اظهار داشت:  یکی از ضرورت‌های مهم در حکومت‌ها و در همه نظام‌های را حفظ امنیت است.
وی ادامه داد:  در فتنه اخیر که همه احزاب شیطانی جان، مال، سرمایه و امنیت جامعه را مورد تهاجم قرار دادند، این وظیفه ایجاب می‌کند نظام اسلامی با مخلان امنیت قاطعانه برخورد کند و امنیت جامعه و شهروندان را تأمین و تضمین کند.
عبداللهی بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد و بیان داشت: اعتراض با اغتشاش و خرابکاری فرق دارد و باید بین این دو فرق قائل شد.
عضو جامعه مدرسین با انتقاد از کسانی که خشونت، تخریب، و کشتار را پشتیبانی می‌کنند، ابراز داشت: همین افراد اکنون در دفاع از قاتلان و مخلان امنیت و حکم محارب و نفی اعدام محاربان اظهارنظر می‌کنند درحالی‌که قانون محور همه اقدامات است.
وی به معرفی و تبیین محارب در قانون مجازات اسلامی پرداخت و گفت: ماده ۲۷۹ مربوطه می‌گوید محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به‌قصد جان و مال و ناموس مردم یا ارعاب آنها به‌نحوی‌که موجب ناامنی گردد و این تعریف مطابق است با آن چه در تحریرالوسیله امام و بسیاری از متون فقهی آمده است و در ماده ۲۸۲؛ چهار مجازات را برای محارب مشخص کرده که یکی از آنها اعدام است، در ماده ۲۸۳ تصریح شده است که انتخاب هریک از امور چهارگانه به اختیار قاضی است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38784
اخبار مرتبط

نظرات شما