معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان قم مطرح کرد:

مردم قم حریق و تخریب طبیعت را اطلاع دهند

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم درخواست می‌کنیم هر گونه حریق و تخریب طبیعت را به شماره ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ یگان حفاظت از منابع طبیعی اطلاع دهند.

محمدرضا درزی معاون و حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: تشخیص عرصه‌های ملی از مستثنیات قانونی اشخاص جز برنامه‌های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: در ۹۶۰ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری تشخیص و شناسایی عرصه‌ها صورت گرفته و اشخاصی که نسبت به اجرای قانون ملی شدن اعتراض دارند در دبیرخانه های مستقر در کمیسیون ماده واحده حدود ۲۲۰۰ فقره پرونده اعتراض ثبت کردند که همگی آنها تعیین تکلیف شده است.

درزی افزود: در راستای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و  منابع طبیعی قانونگذار اشاره کرده است که وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری ادارات کل ثبت اسناد نسبت به تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند تک برگ اقدام کند، حدود ۹۹ درصد از سطح استان دارای سند ثبت مالکیت شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: یک درصد باقی مانده عمدتا زمین‌های هم مرز با استان‌های همجوار هستند که در حال رایزنی برای دریافت سند این زمین‌ها نیز هستیم.

وی تصریح کرد: درخواست حفاظت از عرصه منابع طبیعی و ملی را داریم و همچنین با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم درخواست می‌کنیم هر گونه حریق و تخریب طبیعت را به شماره ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ یگان حفاظت از منابع طبیعی اطلاع دهند،  یا به مقامات محلی مانند بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40587
اخبار مرتبط

نظرات شما