کتابخانه مرکزی قم پس از ۱۲ سال افتتاح شد

کتابخانه مرکزی قم پس از ۱۲ سال امروز به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی قم، گفت: کتابخانه جامع مرکزی قم دوازدهمین کتابخانه جامع کشوری است که به تمامی گروه‌های سنی، افراد کم شنوا و نابینا خدمات متنوع ارائه می‌دهد.

وی تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور را ۳ هزار و ۷۰۰ عدد ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر سه کتابخانه جامع مرکزی در کشور در دست افتتاح است.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب در ایران ۳۲ دقیقه است.

در ادامه این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است.

توکلیان افزود: این کتابخانه دارای مخزنی به مساحت ۸۵۰ متر مربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و کاربری‌هایی نظیر نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰ متر مربع است.

وی اشاره‌ای هم بر تعداد ۳۵ هزار کتاب در این کتابخانه داشت و تصریح کرد: ۱۰ کتابدار در کتابخانه مرکزی قم برای ارائه خدمت به تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است.

کلنگ کتابخانه مرکزی قم سال ۸۹ به زمین زده شد و به علت تامین نشدن اعتبارات ساخت و ساز و تجهیزات بهره برداری آن ۱۲ سال طول کشید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40675
اخبار مرتبط

نظرات شما