با صدور پیام‌هایی صورت گرفت؛

دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس

مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌هایی از مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز قدس همه ساله به‌عنوان روز ظلم‌ستیزی و مبارزه با غارتگری در سراسر جهان موردتوجه قرار گرفته و امسال نیز هم زمان با جمعه آخر سال این روز گرامی داشته خواهد شد.
در ایران اسلامی نیز مردم به‌مانند همه ساله در راهپیمایی بی‌نظیر این روز حضوری دوباره خواهند داشت.
مراجع عظام تقلید نیز با صدور پیام‌هایی بر حضور حداکثری مردم تأکید کردند.
دعوت آیت‌الله مکارم شیرازی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به مسئولیت جهان اسلام در برابر مسئله فلسطین گفت: یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی در این حرکت عظیم سهیم باشند.
متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به این شرح است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میعاد مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین‌های اسلامی است. مسجدالاقصی محل معراج پیامبر اکرم (ص) و قبله‌گاه نخست مسلمانان بیش از شصت سال است که غصب شده و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بر جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی چشم‌بسته و نظاره‌گرند.
اما آنچه اهمیت دارد این است که جهان اسلام خود را در برابر این مسئله مسئول بداند و رهبران و متولیان امور نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی‌تفاوت نباشند و با اطمینان به وعده نصرت الهی تا آزادی سرزمین‌های اشغالی و مسجدالاقصی که ان‌شاءالله دور نخواهد بود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می‌فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.
دعوت آیت‌الله جوادی آملی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی از آحاد مردم دعوت کرد که در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری باشکوه داشته باشند.
در این پیام آمده است: ‌ روز قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت‌های حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم، روز قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، بلکه روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اوّلین مسئله مسلمین در بیش از نیم‌قرن اخیر جریان فلسطین بود.
در این روز ما از جامعه جهانی بخواهیم هم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند تا آن تجربه تلخ جنگ جهانی اوّل و دوم که هنوز در ذائقه بشریت هست، تکرار نشود، کشورها با کشتن به آزادی نمی‌رسند، بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌رسد، هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی‌کند. حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم؛ امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت نمایند.
دعوت آیت‌الله سبحانی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی از مردم ایران اسلامی دعوت کرد که به همراه دیگر مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس حضوری باشکوه داشته باشند.
در پیام آیت‌الله جعفر سبحانی آمده است: ‌آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از طرف حضرت امام (قدس‌سره) روز قدس نام‌گذاری شده است و هدف از این نام‌گذاری این است که مسلمانان جهان همگان به کمک مظلومان فلسطینی برخیزند و نابودی نظام غاصب صهیونیسم را از خداوند متعال درخواست کنند.
از هم‌وطنان عزیز روزه‌دار درخواست می‌شود با دیگر کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند و وحدت جامعه اسلامی در آزادی قدس به منصه ظهور برسانند.
دعوت آیت‌الله نوری همدانی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله نوری همدانی در پیامی همگان را به حضوری گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
 آیت‌الله حسین نوری همدانی راهپیمایی از مراجع عظام تقلید، روز جهانی قدس را یادگار گران‌سنگ معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دانستند و با بیان اینکه امسال روز قدس حساس‌تر از هر سال است از همه مسلمانان جهان خواستند باشکوه و وحدت بیشتر در راهپیمایی این روز بزرگ جهان اسلام شرکت کنند.
وی با اشاره به حرکات مذبوحانه رژیم غاصب صهیونیستی در تمامی عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی گفتند: این رژیم کودک کش هم اکنون بسیار ضعیف شده، نفس‌هایش به شماره افتاده و آخرین روز‌های نفرت‌انگیز خود را می‌گذارند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه حضور پرشور مسلمانان جهان در این راهپیمایی. اعلان سقوط رژیم صهیونیستی و نشان‌دهنده نفرت از آمریکا به‌عنوان سرکرده استکبار و ایادیش است تأکید کردند: امسال سال سقوط اسرائیل این غده سرطانی به فرمایش امام (ره) از صحنه روزگار است و بدون شک، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صحنه نشان‌دادن قدرت و عظمت امت اسلام به تمام جهانیان خواهد بود.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/41388
اخبار مرتبط

نظرات شما