کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

حکمرانی بانوان بر بانوان باید در جامعه نهادینه شود

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حکمرانی بانوان بر بانوان در تصمیم‌گیری های کلان و حل مسائل بانوان با محوریت بانوان از راهبردهای اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است که با گفتمان سازی این نوع از حکمرانی در مقام تحول در مدل حاکم بر حکمرانی هستیم.

فاطمه فرخنده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  بیش از سه سال است که با تحول بنیادین ساختاری و مأموریتی در سطح کلان ملی به دنبال ایجاد «نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور» در قالب ستاد نهضت پیشرفت بانوان هستیم.
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان از ابتدای شروع این طرح شکل گرفت و تاکنون بالغ بر ۸ هزار بانوی کنشگر در عرصه های مختلف شناسایی شده اند که در محلات مختلف استان در محورهای مختلفی مشغول کنشگری و حل مسائل دخترانه و بانوانه محله خودشان هستند.
وی بیان داشت: افق اصلی طرح ایران ۱۴۴۰ که در اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجرا می باشد تقویت حکمرانی بانوان بر بانوان است  که در ساخت های مختلف جامعه نقش آفرینی بانوان را تقویت و بالنده می کند.
فرخنده خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی سال ۱۴۰۲ امور بانوان این اداره کل با هدف غائی نهضت پیشرفت بانوان استان چهار کلان برنامه نهضت تبیین ، نهضت تربیت ، تعالی حکمرانی بانوان و تعالی مناسبت های ملی مذهبی در اولویت قرار گرفته است و فعالیت های مختلفی در قالب های ابتکاری و نوین متعدد در حال طراحی است.
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد که این محورها مبتنی بر مسائل واقعی روز و مطالبات مقام معظم رهبری در اولویت راهبردها و برنامه های امور بانوان قرار گرفته است.
فرخنده اضافه کرد: در محور تبیین تربیت کنشگر جهاد تبیین در دو سطح مقدماتی و تکمیلی، در محور تربیت طرح زیست عفیفانه در مدارس متوسطه دخترانه، در محور تعالی حکمرانی بانوان بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز و در محور تعالی مناسبت های ملی مذهبی مناسبت ایام فاطمیه و دهه کرامت در اولویت فعالیت ها و عملیات های فرهنگی امور بانوان قرار گرفته است. 
وی گفت : در مناسبت دهه کرامت برنامه های متعددی از قبیل جشن دختران دهه هشتادی و دهه نودی، محفل شعر با محوریت حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: جشنواره نقاشی بین دختران  مقطع اول و دوم ابتدایی با عنوان آرزوهای دخترانه، مسابقه کتاب‌خوانی، پویش‌های زیارت نیابتی مشتاقان زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و برگزاری جشن‌های محلی در بوستان‌های محلات با محوریت راهیار بانوان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت می‌باشد.
وی در پایان گفت: سومین دوره تربیت مبلغه تخصصی عفاف و حجاب با محوریت امور بانوان این اداره کل و با ثبت نام ۱۷۰ نفر از بانوان دغدغه مند و مستعد در این عرصه شروع شد که قرار است با گذراندن سرفصل های تخصصی معرفتی و مهارتی در میدان های مرتبط و اولویت دار این مسأله مهم حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41846
اخبار مرتبط

نظرات شما