رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم:

تحصیل بیش از ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند و تاکنون ۴۱۸ دانشجو نیز در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته مامایی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس مقدم اظهار داشت: اولین ورودی و پذیرش دانشجو در رشته مامایی در سال ۱۳۸۴ بوده و هم‌اکنون ۱۴۹ دانشجو در مقاطع مختلف پیوسته و ناپیوسته مامایی در حال تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، ۳۲ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۵ نفر نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.
وی بابیان اینکه تاکنون ۴۱۸ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی در رشته تحصیلی مامایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده ۳۶ دانشجو بودند که ورودی روزانه و با ظرفیت مازاد بودند.
مقدم اضافه کرد: از تعداد ۳۶ دانشجوی ورودی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۱۲ دانشجو ناپیوسته، ۷ دانشجو کارشناسی ارشد و ۱۷ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند.
وی به تعداد اعضای اساتید و اعضای هیئت‌علمی رشته مامایی اشاره و بیان کرد: درمجموع ۲۴ استاد در این رشته تحصیلی حضور دارند که ۲۲ نفر از آن‌ها استاد خانم هیئت‌علمی و غیر هیئت‌علمی هستند و ۲ نفر نیز از اساتید آقای عضو غیر هیئت‌علمی رشته مامایی هستند.
وی با تبریک روز جهانی ماما، افزود: روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای جلب‌توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و تأمین سلامت جامعه است.
پنجم می مصادف با ۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما نام‌گذاری شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41884
اخبار مرتبط

نظرات شما