استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

مردم قم همانند ۱۵ خرداد ۴۲ شجاع و جسور هستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم قم شجاع و جسور هستند و شواهد تاریخی در این زمینه زیاد است گفت: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که مردم قم در جذب خوبی‌ها در صف اول بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و  گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز گذشته در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه ما تحلیل درستی از وقایع داشته باشیم اشاره کردند که مقایسه با آرمان و اینکه از کجا آمدیم و دیگران در سطح جهان در کجا قرار دارند مهم است.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: بسیاری از اوقات در توجه به آرمان به دنبال خود تحقیری و ندیدن خودمان هستیم و یا برجسته‌سازی ضعف‌ها هستیم البته که باید ضعف‌ها را رفع کرد؛ اما برخی به گفته رهبر انقلاب مسائل اقتصادی را برجسته می‌کنند و توفیقات کشور را نمی‌بینند و برخی‌ها ضعف‌های دینی را برجسته می‌کنند که ما هر دو این‌ها را می‌دانیم.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در دوران خفقان ستم‌شاهی حتی در مراکز علمی روز مانند دانشگاه‌ها که در مسیر مدرنیته بودند هیچ آزادی نداشتند چه برسد به قم که مرکز شیعه بود؛ اما جنگ قم با پهلوی در مقابل رفتار ضد دینی رضاخان سال‌ها شروع شده بود.
وی افزود: تأثیرگذاری قم درگذشته وجود داشته وقتی می‌گویم قم منظور این نیست که همه مردم قم کف میدان بودند؛ بلکه منظور آن بخش تأثیرگذار است که حرکت می‌کند و بخش دیگر جامعه مخالفتی نمی‌کند؛ اما حرکتی هم انجام نمی‌دهد.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: با بررسی سیر تحولات سیاسی در طول تاریخ می‌توان به این نتیجه رسید که مردم قم همواره تأثیرگذار و الهام‌بخش بودند و همچنان هم این تأثیرگذاری را دارند، از جمله، انقلاب، دفاع مقدس و در آخرین آن در قضایای اخیر لایحه عفاف و حجاب مردم قم مطالبه‌گری را آغاز کردند و مسئولان را به پاسخگویی کشاندند.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: دشمن که خودش را برای مقابله با انقلاب آماده کرده است بداند با سد قوی‌تر از گذشته مردم قم مواجه خواهد شد اگرچه جوانان با سؤالات و مطالب جدید مواجه هستند؛ اما با خط‌وربط بهتر از اوایل انقلاب در میدان حاضر هستند.
غفاری فر تصریح کرد: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که مردم قم در جذب خوبی‌ها در صف اول بودند، مردم قم اگر به این نتیجه برسند که کاری باید انجام شود تا رسیدن به نتیجه ایستادگی می‌کنند و در این راه نترس هستند.
وی خاطرنشان کرد: همگانی که امامزاده موسی مربقع به ایران و کاشان آمد وقتی مردم قم متوجه شدند این امامزاده واجب احترام است به نزد او رفته و وی را به قم دعوت می‌کنند، فرماندهان طراز اول دفاع مقدس از اهالی قم می‌باشند، زیرا مردم قم شجاع و جسور هستند و شواهد تاریخی در این زمینه زیاد است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردمی که چنین جسارت و جرئت دارند وقتی رهبری مانند امام خمینی (ره) که جرئت،  فهم و شجاعت داشته باشد را مشاهده کنند خودبه‌خود وارد میدان می‌شوند و حماسه ۱۵ خرداد را رقم می‌زنند، هرچه تاریخ را ورق بزنید، دین‌داری، دین‌خواهی، جسارت، هزینه‌کردن برای دین بیش از ۱۲۰۰ سال در قم سابقه دارد.
غفاری فر اضافه کرد: مردم قم به‌محض اینکه احساس خطر کنند با همان جسارت و جرئت به صحنه می‌آیند و در مقابل کسانی که  ارزش‌های دینی را بی‌ارزش جلوه می‌دهند ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42793
اخبار مرتبط

نظرات شما