یادداشت؛

توکل به خدا عنصر مشترک امامین انقلاب

امام خمینی (ره) از شخصیت‌هایی است که مربوط به یک زمان نیست بلکه زمان‌ها باید بگذرند تا اندیشه و رأی و تفکر امام را ببینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در آیات و روایات دستور به هجرت داریم که برخی این هجرت را مکانی و برخی آن را مکانتی تلقی کرده‌اند؛ امام هم هجرت مکانی داشت که تبعیدها نمونه‌هایی از آن است و مهمتر از آن هجرت مکانتی داشتند که به خاطر عدم تعلق به دنیا و زخارف دنیا که از ابتدا تا آخر عمر این ساده زیستی در حیات او است هجرت از نفس داشتند.
اساسی‌ترین مطلب زندگی امام خمینی (ره) توکل او به خدا است؛ این مهم در حیات امامین انقلاب قابل مشاهده است؛ دوم ناامید و مأیوس نشدن است؛ یک لحظه در بحرانی‌ترین فتنه‌ها از امامین انقلاب یأس و ناامیدی را در کلام و چهره آن‌ها ندیدیم که این مطلب بسیار مهمی است؛ تزریق و بیان این امیدواری در بین مردم و بدنه جامعه، بزرگ دیدن داشته‌ها بسیار مؤثر است.
در شرایط بسیار سخت که همه می‌گویند کار تمام هست، رهبر معظم انقلاب می‌ایستند و مسئولان را مدیریت می‌کنند، و مهمترین مبحث در این میان توکل است که خودشان هستند و مستمر و مدام به امری که محقق خواهد شد وعده می‌دهند که این در فتنه‌ها بسیار مؤثر بوده است.
رهبری بر جهاد تبیین تأکید بسیار دارند و می‌فرمایند «این جهاد عینی است، فوری است، همه باید اقدام کنند» این را می‌بینیم که در این زمان با تمام مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد، حضرت اقا چقدر به جهاد تبیین تأکید دارد؟ ولی خودشان در بیانات خود به این امر پرداخته‌اند و با ایجاد انگیزه و روحیه بین مسئولان موفقیت در بحران‌ها را رقم زده‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/42815
اخبار مرتبط

نظرات شما