مدیر کل محیط زیست استان قم:

تخصیص نیافتن حقابه دریاچه نمک قم را به کانون ریزگرد کشور تبدیل می کند

موسوی مشکینی گفت:اگر حقابه دریاچه نمک تخصیص پیدا نکند در آینده نزدیک این دریاچه به کانون اصلی ریزگرد در کشور تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلسه بررسی حقابه‌ دریاچه نمک قم امروز با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد. 

سید رضا موسوی مشکینی، مدیر کل محیط زیست استان قم در این جلسه بر ضرورت تامین حقابه‌های زیست محیطی تاکید کرد و گفت: کشاورزی، باغداری و خصوصا کشت صیفی جات در بالادست حوضه آبریز از جمله دلایل کمبود و قطع حقابه‌های زیست محیطی در سال‌های اخیر بوده است.

 وی عدم تامین حقابه دریاچه نمک را یکی از اصلی‌ترین معضلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: اگر حقابه دریاچه نمک تخصیص پیدا نکند، در آینده نزدیک این دریاچه به کانون اصلی گرد و غبار در کشور تبدیل می‌شود.

سید محمد تقی شاهچراغی، استاندار قم هم در این جلسه با بیان اینکه قم در مورد آب، بیش از حد طبیعی و قانونی، مطالبه دیگری ندارد گفت: اولویت استان تامین آب شرب است و استان‌های بالادست باید در تامین حقابه‌های قانونی قم همکاری کنند.

 وی با اشاره به قرار گرفتن قم در انتهای حوضه آبریز گفت: فرونشست زمین، شوری آب، گرد و غبار و کمبود آب شرب از جمله آسیب‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل عدم تخصیص حقابه، گریبان گیر استان بوده است.

وی افزود: در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی نباید به صورت جزیره‌ای عمل شود و باید به موضوع حقابه ها نگاه ملی داشت.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42945
اخبار مرتبط

نظرات شما