استاد حوزه و دانشگاه:

شهید چمران ستاره راهنمای آزادی‌خواهان جهان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید چمران سرسلسله انسان‌های فرهیخته و دانشمند باایمان است، هویت و جان و روح او در عالم ملکوت درخشید و الگویی برای همه بشریت شد او جز ستاره‌های راه آزادی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران اولین دانشمند شهید دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، خداوند در میان انسان‌های موحد غیر از انبیا برای چند گروه ارزش ویژه قائل شده است شهید چمران جزء انسان‌های ویژه است به جهت اینکه هیچ نیازی نداشت وارد عرصه انقلاب و جبهه مقاومت شود یا جز بدنه پهلوی و آمریکا باشد؛ زیرا جز افراد نایاب در دانش هسته‌ای در زمانی که هنوز این گستردگی وجود نداشت بود.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: این شخصیت دانشمند و استاد و خوش‌فکر به‌تبع تربیت خانوادگی که داشت و محصول تربیت یک مادر مؤمنه بود دارای روح بلندی بود و کلمات و گفتارش و کتاب‌های که از وی به‌یادگارمانده نشان از انسان متعهد دارد، این انسان متعهد هرجا که می‌توانست در راستای خدمت به آزادی انسان و انسانیت وارد عرصه خدمت می‌شد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم اضافه کرد: شهید چمران در ابتدا وارد مبارزه عملی با استکبار و صهیونیسم در دفاع از مظلومان فلسطین و لبنان می‌شود و وقتی می‌بیند فرصت بیشتری برای خدمت به جبهه مقاومت و فلسطین و خدمت به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد وارد ایران می‌شود و با وجود جایگاه علمی که داشت متوجه می‌شود امروز نیاز به مدیر دانشمند شجاع وجود دارد و وزارت دفاع را می‌پذیرد‌ و اولین غیرروحانی و غیرنظامی است که وارد شورای‌عالی دفاع می‌شود.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: سخنرانی کوبنده شهید چمران در دفاع از ارتش در مجلس شورای اسلامی در برابر برخی‌ها که به دنبال جداکردن ارتش از جمهوری اسلامی بودند از شهید چمران یک شخصیت استثنایی ساخت، شاید باید صدها سال بگذرد تا شخصیت شهید چمران و دیگر شخصیت‌های این انقلاب درک و شناخته شود.
وی عنوان داشت: چمران در گروه‌های مبارزه فعالیت داشت از جمله نهضت آزادی اما از این گروه در همان ابتدا خارج شد؛ چون مشاهده کرد آنچه به دنبال آن است در این گروه‌ها جدا شد و از چمران بازرگان تبدیل به چمران خمینی (ره) شد.
غفاری‌فر تصریح کرد: شهید چمران سیدالشهدای طیف دانشمندان و نخبگان است و جز اولین‌ها است البته بعدها دانشمندان شهید همچون شهید طهرانی مقدم، شهید فخری‌زاده و نخبه نظامی شهید سلیمانی داشتیم؛ اما شهید چمران جز اولین‌ها بود.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحانیت به لباس تعصب ندارد به توحید، ایثارگری، ایمان تعصب دارد برایش فرقی نمی‌کند این شخص در جبهه انقلاب در چه لباسی است 
شهید چمران سرسلسله انسان‌های فرهیخته و دانشمند باایمان است، هویت و جان و روح او در عالم ملکوت درخشید و الگویی برای همه بشریت شد او جز ستاره‌های راه آزادی است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/43165
اخبار مرتبط

نظرات شما