هم‌رزم شهید چمران در گفتگو با قم فردا:

این مرد خاکی وزیر بود!

هم‌رزم شهید چمران گفت: شهید چمران همیشه حضور فیزیکی در منطقه داشت و با نیروهای خود به گرمی و صمیمی برخورد می‌کرد رفتارش به‌قدری خاکی و صمیمی بود که هیچ‌کس احساس نمی‌کرد او یک وزیر است.

ناصر حمزه‌ای ضمن گرامیداشت ایام شهادت شهید مصطفی چمران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​اظهار داشت: شهید چمران یکی از نابغه‌های قرن حاضر است شهدا بعد از شهادت همچنان تأثیرگذار هستند، ایشان اصالتاً اهل ساوه بودند؛ اما در تهران متولد شده و بزرگ شده بودند و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه شهر سوسنگرد به شهادت رسیدند.
هم‌رزم شهید چمران ادامه داد: دوران ابتدایی را در تهران سپری کرده و بورسیه دانشگاه برکلی آمریکا می‌شوند و در رشته فیزیک پلاسما تحصیل می‌کنند و موفق می‌شوند با معدل ۲۰ مدرک دکتری را اخذ کنند که بی‌نظیر بود و درخشش عجیبی پیدا می‌کنند.
حمزه‌ای تأکید کرد: شهید چمران از همان دوران تحصیل تمایل به مبارزه با ظلم از جمله اسرائیل پیدا می‌کنند و همراه دوستان خود به مدت دو سال راهی مصر شده دوره چریکی را فراگرفته و به لبنان رفته و با شهید صدر آشنا می‌شوند و با حمایت شهید صدر جنبش آمل را راه‌اندازی می‌کنند و مبارزات علنی علیه اسرائیل را شروع کرده و چریک‌های زیادی را تربیت می‌کنند و موفقیت‌های زیادی در فلسطین کسب می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که زمزمه‌هایی  مبارزات انقلاب اسلامی ایران آغاز می‌شود به سمت ایران حرکت کرده و وارد چرخه مبارزاتی می‌شوند و با شروع جنگ تحمیلی و در سال ۵۷ گروهی با نام نیروهای جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی می‌کنند و فعالیت‌های چریکی را آغاز می‌کنند.
هم‌رزم شهید چمران عنوان داشت: شهید چمران در آن زمان وزیر دفاع بودند فعالیت‌های بسیار مفیدی در جنگ تحمیلی داشتند و ارتباط بسیار خوب و مؤثری با مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس‌جمهور بودند داشتند و از رابطه منسجم باعث شد خیانت‌های بنی‌صدر و اطرافیانش خنثی شود و پیروزی‌های زیادی در جبهه‌های جنگ حاصل شود.
رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: شهید چمران چهره بسیار برجسته‌ای بود در تاریخ ۱۴ مهر سال ۵۹ حدود ۴۰ نفر از قم به‌عنوان گروه ثارالله از قم به منطقه اعزام شدیم و وارد لشکر ۹۲ زرهی اهواز شدیم و در ۲۵ آبان سال ۵۹ وارد منطقه عمومی سوسنگرد شدیم به‌محض اینکه شهید چمران متوجه شدند ۴۰ نفر از جوانان قم وارد منطقه شدند با روی گشاده به استقبال ما آمدند ایشان عنایت ویژه‌ای به رزمندگان قم داشتند.
هم‌رزم شهید چمران عنوان داشت: ۴۰ نفر رزمنده قمی را نزد خودشان بردند و تمام این ۴۰ نفر عضو نیروهای شهید چمران در جنگ‌های چریکی شدند بسیاری از این افراد بعدها جز بهترین فرماندهان جنگ شدند.
وی ادامه داد: من در آن زمان ۱۷ سال بیشتر سن نداشتیم و به‌عنوان کمک آرپی‌جی فعالیت داشتم و جاده مواصلاتی جلالیه را کنترل می‌کردیم که دشمن از این جاده رزمندگان را محاصره نکنند شهید چمران با هلیکوپتر به محل حضور ما آمدند یکی از خصوصیات اخلاقی ایشان بسیار خوش‌اخلاق و خاکی بودند و حضور فیزیکی فعال و مؤثری در خطوط مبارزه داشتند.
رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی وارد خط مقدم شدند من را که دیدند سلام و علیکی کردیم وقتی دید من کم‌سن‌وسال هستم به من گفت نمی‌ترسی به این منطقه آمدی؟ من هم با یک حالت اعتراض  که چرا من را قابل نمی‌دانید که به جنگ بیاییم به ایشان نگاه کردم! ایشان هم با خوش‌رویی لبخندی زد و گفت می‌دانم شما بچه‌های شجاعی هستید.
حمزه‌ای اضافه کرد: ایشان همیشه حضور فیزیکی در منطقه داشت و نیروهای خود به گرمی و صمیمی برخورد می‌کرد و هیچ‌گاه نیروهای ایشان احساس نمی‌کردند که شهید چمران وزیر، فرمانده یا یک نیروی عادی و هم‌رزم خودشان است به همین دلیل بود که شهید چمران در تشکیل جنگ‌های نامنظم بسیار موفق بود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43214
اخبار مرتبط

نظرات شما