رئیس جامعه مدرسین:

تقویت ارتباط با کشورهای همسایه کاری ماندگار برای دولت سیزدهم است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از سیاست‌های دولت سیزدهم در ارتباط با کشورهای همسایه گفت: تقویت ارتباط با همسایگان، کاری بسیار ارزشمند و ماندگار برای دولت و دستگاه دیپلماسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار سفیر جدید ایران در کویت، عملکرد فعال دستگاه دیپلماسی را سبب دلگرمی مردم عنوان کرد و افزود: باید از علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، برای حضور در کشور دعوت شود و حمایت‌های لازم نیز از این افراد صورت پذیرد تا دچار دلسردی نشوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، گسترش و تعمیق ارتباط با کشورهای همسایه را سبب حفظ کشور از توطئه‌های دشمنان عنوان و تصریح کرد: باید ارتباط با همسایگان در عرصه‌های مختلف گسترش و تعمیق پیدا کند و به‌صرف ارتباط معمولی اکتفا نشود؛ چرا که در صورت تقویت این ارتباط، بیگانگان و دشمنان کمتر می‌توانند به ما آسیب وارد کنند.
حسینی بوشهری گفت: لازم است سفرای جمهوری اسلامی، با ارزیابی کشورهای مقصد، برای معرفی پیشرفت‌های ایران اسلامی، نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مجموعه‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام کنند.
وی افزود: گسترش ارتباط تجاری با همسایگان، تقویت صنعت گردشگری با تأکید بر رعایت چارچوب‌های انقلاب اسلامی و لزوم ارتقا صنعت بسته‌بندی و صادرات کالای باکیفیت به‌عنوان عنصر لازم در پیشبرد اهداف تجاری، از دیگر مسائلی است که باید به آن‌ها توجه شود.
در ابتدای این جلسه، محمد توتونچی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشور کویت، هدف اصلی خود را ارتقا سطح روابط اقتصادی ایران – کویت، ترسیم کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43416
اخبار مرتبط

نظرات شما