رئیس دانشگاه صنعتی قم:

آمریکا هیچ‌گاه از جنایت‌های متعدد علیه ملت ایران پشیمان نشد

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه آمریکا هیچ‌گاه پشیمان از جنایت علیه ملت ایران نشد گفت: باوجوداینکه همه دنیا متوجه شد هواپیمای ایرانی یک هواپیمای مسافربری بود؛ اما آمریکا هیچ‌وقت عذرخواهی نکرد.

جلال رضایی نور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با همراهی برخی از هم‌پیمانان خود در اروپا، ناتو را تشکیل داد جنگ‌ها و جنایت‌های زیادی را رقم زد و عملاً تبدیل به قطب استثمار ملل با همکاری ناتو شد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: سابقه توطئه‌ها و شرارت‌های آمریکا علیه ملت ایران بسیار زیاد است و مربوط به دوران جمهوری اسلامی ایران هم نیست.
وی اضافه کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، حمایت از حکومت استبدادی پهلوی، تشکیل ساواک و حمایت از ساواک، قانون استعماری کاپیتولاسیون که خود زمینه تحقیر ملت بزرگ ایران شد، حمله به صحرای طبس، کودتای نوژه، تحریک عراق برای حمله به مردم ایران که به لحاظ اطلاعاتی و لجستیکی در کل طول جنگ تحمیلی  عراق کمک می‌کردند، کمک به گروه‌های مختلف برای ناامنی در ایران، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی حمات و سازماندهی شبکه‌های و جریانات مخالف نظام، فضاسازی تبلیغاتی و جنگ روانی، تصویب بودجه رسمی در کنگره آمریکا برای مقابله با ملت ایران، مانع‌تراشی برای دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای و موشکی، ناامن‌کردن ایران و تشکیل داعش تنها گوشه‌ای از جنایت آمریکا علیه ملت ایران است.
رضایی نور با اشاره به حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران به‌عنوان یکی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران بیان داشت:  باوجوداینکه همه دنیا متوجه شد این هواپیما یک هواپیمای مسافربری بود؛ اما آمریکا هیچ‌وقت ابراز پشیمانی نکرد و خسارتی به ملت ایران پرداخت نکردند دقیقاً همان دنیایی آمریکا است که در آن شعار حقوق بشر را سر می‌دهد و خودشان را مدعی و حامی حقوق بشر می‌دانند؛ اما هنوز برای مردم جهان و از جمله مردم ایران جای سؤال است که چرا آمریکا دست به چنین جنایتی زد و باتوجه‌به امکانات راداری در آن زمان که در اختیار آمریکا بود تشخیص هواپیمای مسافربری با هواپیمای جنگی بسیار آسان بود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: آمریکا به‌راحتی ۲۷۵ مسافر که حدود ۲۰۰ نفر از آنها ایرانی و بقیه آنها از ملیت‌های مختلف بودند را قربانی کرد که این همان مشی یانکی گری، زورگویی و  استعمار آمریکایی است و عجیب است که چطور آمریکا با ادعاهایی که دارد هنوز بابت این جنایت عذرخواهی نکرده و خسارتی پرداخت نکرده و حتی در مقابل نیز به‌جای مجازات مسببان این جنایت با آنها مدال نیز اهدا شده است.
رضایی نور با اشاره به اینکه آمریکا هنوز هم همان جنایت‌کار سابق است؛ اما مدل جنایت خود را تغییر داده است تصریح کرد: جنگ‌های گذشته و جنایت‌های گذشته آمریکا به‌صورت مستقیم صورت می‌گرفت؛ اما بعد از افتضاحاتی که در ویتنام و کره و دیگر کشورها رقم زدند آمریکایی‌ها متوجه شد در کشورهای دیگر با نیروهای نظامی خودش نمی‌توانند ماندگار باشند به جنگ‌های نیابتی روی آوردند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: اما ماهیت استثماری استعماری جنایت‌کارانه آمریکا و متحدانش همچنان همان ماهیت است تنها شکل جنگ و جنایت آنها تغییر کرده است و از آن به‌عنوان جنگ‌های نوین نام‌برده می‌شود.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43509
اخبار مرتبط

نظرات شما