با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی انجام شد؛

آغاز ساخت ساختمان مؤسسه جهانی ولایت در قم

رئیس مؤسسه جهانی ولایت گفت: ساخت ساختمان مؤسسه جهانی ولایت با اعتبار ۸۰ میلیاردتومانی در ۲ هزار مترمربع با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس مؤسسه جهانی ولایت در ابتدای مراسم کلنگ‌زنی با اشاره به اینکه ساختمان جدید مؤسسه جهانی ولایت در ۲ هزار مترمربع و در مدت‌زمان ۳ سال ساخته خواهد شد گفت: برای این ساختمان ۱۲ استودیوی رسانه‌ای پیشرفته و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.
آیت‌الله مکارم شیرازی در این آیین با اشاره به اینکه مؤسسه جهانی ولایت در محل کنونی در حال فعالیت است گفت: راه‌اندازی مکان جدید برای گسترش فعالیت‌های مؤسسه جهانی اهل‌بیت (ع) است و نیاز به محل بزرگ‌تری است تا فعالیت‌های رسانه‌های و تولیدات خود را به زبان‌های مختلف گسترش دهد.
این مرجع تقلید شیعیان افزود: امروز این مؤسسه در ۴ زبان در حال تولید محتوی رسانه‌ای َاست و در آینده نیز تولید محتوی با زبان انگلیسی هم اضافه خواهد شد و این مؤسسه توانسته در مدت ۱۳ سال فعالیت خود اقدامات و گام‌های بزرگ و مؤثری بر دارد.
وی تأکید کرد: امروز اسلام در تمام جهان در حال گسترش است و این هم به دلیل فراگیری و استفاده از ابزار‌های روز ارتباطی است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در دنیای کنونی دنیا از ابزار‌ها و فناوری‌های ارتباطی در جهت اهداف مادی استفاده می‌کند گفت: ما هم با به‌وجودآوردن مؤسسه جهانی ولایت برای استفاده از ابزار‌های ارتباطی برای اهداف معنوی است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز فناوری‌های بسیاری ظهور کرده که احوال دنیا را متحول نموده است افزود: دنیای اسلام هم نباید از این تحولات عقب بماند و اگر از این ابزار‌ها استفاده سو بدی می‌شود باید باهدف معرفی اسلام و رساندن پیام دین اسلام به گوش جهانیان باید حداکثر بهره‌برداری را از این وسایل و ابزار نمود.
آیت‌الله اعرافی نیز در این مراسم با اشاره به انتساب فعالیت‌های رسانه‌ای متنوع این مؤسسه به مرجعیت گفت: این مؤسسه با بهره‌گیری از علما و اساتید حوزه در قالب منظومه‌ای از فعالیت‌های رسانه‌ای در جهان می‌درخشد و پیام دین و ولایت را در سطح جهان پراکنده می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: این مؤسسه توانسته فتح باب مناسبی در زمینه رشد و توسعه معارف قرآنی و اهل‌بیت را فراهم کند تشنگان معارف و مفاهیم اسلامی را سیراب نماید.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای این مؤسسه جایگاه روز حوزه متأخر است که با هدایت‌های مرجعیت عالی‌قدر به این رتبه رسیده و در سایه برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر مقام مرجعیت باید پیام دین خدا و معارف اهل‌بیت به گوش میلیارد‌ها انسان در جهان برسد.
آیت‌الله اعرافی ایجاد مؤسسه جهانی ولایت را آغاز یک راه عنوان کرد و افزود: برای استفاده از فناوری‌ها و ابزار‌های نوین رسانه‌ای باید قدم‌های مستحکم‌تری برداریم و به برکت انقلاب، و همت اساتید و علمای حوزه هلی علمیه فتح تمام قله‌ها شدنی است.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43519
اخبار مرتبط

نظرات شما